Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2358 ggr
Niklas
4/30/15, 9:16 AM

Laddare

Alla Apples laddare till iPhone fungerar till alla iPhone-modeller. Det går även bra att ladda iPhone med laddare till iPad. iPad-laddaren är lite starkare men det spelar ingen roll för iPhone. Om du däremot laddar en iPad med en iPhone-laddare tar det längre tid. Det finns två typer av sladdar till Apples iPhone-laddare. Dels en med så kallad Lightning-kontakt. Det är en nyare modell. Fördelar med den är att den dels är mindre och dels går att vända åt båda hållen. Har du köpt ny iPhone har den en Lightning-kontakt. Den äldre kontakten är bredare och kallas 30-pinnarskontakt. Den går bara att sätta åt ena hållet i iPhone. Du känner lätt igen den på att den är cirka 3 centimeter bred. Undvik att använda laddare och sladdar som inte är "MFI-certifierade". MFI står för Made For iPhone/iPad/iPod Touch. MFI-certifieringen innebär att tillbehören är testade och godkända av Apple. Det betyder att risken att de ska förstöra din iPhone på grund av fel är liten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Record
4/30/15, 11:25 AM
#1

#Niklas

Jag har nyss bytt ut min iPhone-laddare A1300, där telefon vid inkopplingen svarade att laddaren inte stöds, upprepade ur/inkoppling kunde ibland hjälpa. Den nya laddaren A1400 har inte detta problem och blir inte så varm under inkopplingen heller, laddningstiden är inte mycket längre och batteriet i telefon sparas nog genom mindre laddningsström, en tiopotens lägre än A1300 typen. En fin service av Apple trots överarbetad logistik för utbytet.

Niklas
4/30/15, 11:28 AM
#2

Tidigare hade de ett liknande utbytesprogram för piratladdare från andra tillverkare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

lollynonna
4/30/15, 4:21 PM
#3

Iphone 4/4s har väl en bred laddare? Alltså själva "stick-in" saken.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Niklas
4/30/15, 4:54 PM
#4

Det stämmer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Record
7/12/15, 10:34 PM
#5

"I bland tänder de till", så ladda inte mobilen under natten.

Kan inte varnas för många gånger för detta.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2774262-martin-linner-ladda-inte-mobilen-over-natten-

[Jens]
7/13/15, 12:34 AM
#6

Jag laddar aldrig min telefon, padda eller bärbar dator över natten.

Annons:
[[Boris Sager]]
7/17/15, 6:40 AM
#7

Usch, en hel del olyckor med laddare. Ska alltid laddad på icke brännbart underlag. Det vet alla. Ändå laddas en del iPhones I sängen:(

Upp till toppen
Annons: