Annons:
Etikettitunes
Läst 1126 ggr
Flee
6/27/15, 11:02 PM

Redigera ljudbok för iPod?

Jag har en ljudbok på cirka 4 timmar. Jag har den på min ipod och vill ibland lyssna på den och ibland på musik. Lyssnar jag på musik i mellan så börjar den om från början och det tar evigheter att spola fram + att jag inte minns vart jag var. När jag lyssnar på podcatser så fungerar det, om jag pausar och lyssnar på musik i mellan så börjar den från där jag var igen och inte från början. Men detta fungerar inte med ljudböcker. Går det att ändra på något sätt så att min ipod (tror det är generation 4 eller nåt, den är rätt liten utan touch) inte börjar om ljudboken från början? Eller är det någon som vet ett program (gratis) där jag kan dela upp mp3- filen efter kapitel så att jag slipper spola så himla långt?

Annons:
mwetterstrand
6/27/15, 11:16 PM
#1

Förutsatt att du synkar ljudboken mot iTunes. Högerklicka på ljudboken i iTunes och välj "Visa info". På fliken alternativ bör du kunna välja medietyp "Ljudbok" och kryssa i rutan "Kom ihåg uppspelningsposition".

Flee
6/27/15, 11:22 PM
#2

Åå du är en ängel! Tack tack tack. Har blivit galen på att spola eller att aldrig minnas vart jag var. Tusen tack!

Upp till toppen
Annons: