Annons:
Etikettinställningar
Läst 1545 ggr
Mysan_
2015-06-28 14:43

Jag blir galen på minnet i min iPhone!

Usch! Jag har en vit iPhone 4s som har ett hemskt lagringsutrymme. Den enda app jag har nedladdad just nu är instagram och så har jag även ett galleri på 85 bilder och 6 filmer (en på 7 minuter, en på 1 minut, en på 5 sekunder, två på 2 sekunder och en på en sekund) och ändå är 0 byte tillgängligt och 6,1 gb används står det. Det är verkligen stopp också, kan inte ladda ner en enda app till. Enligt inställningars uträkning tar detta utrymme: Galleri - 1,5 gb Instagram - 29,3 mb Mail - 28,7 mb Safari - 13,1 mb Kontakter - 4,6 mb Meddelanden - 2,6 mb Kalendrar och påminnelser - 488 k Och detta blir väl inte 6,1 gb tillsammans? Nej. Hur har det kunnat bli såhär? Det är ju galet. Är måttligt irriterad just nu!

Annons:
JonnaCecilia
2015-06-28 15:11
#1

Gör en backup och fabriksåterställ mobilen!

Blåtummen
2015-06-29 06:27
#2

Tydligen syns inte allt i minnet…..Har en 4s själv, testa en Återställning 😎

Mysan_
2015-06-29 08:51
#3

Men om man ställer om den försvinner väl alla bilder, appen, kontakterna och allt sånt? Vågar inte riktigt göra det..

JonnaCecilia
2015-06-29 09:38
#4

Därför du ska göra en backup! Brukar vara rätt lätt numera med cloud, google backup osv. Eller så finns ju gamla hederliga "lägg över på datorn". Har du en mac görs det väl i princip automatiskt om du kopplar in telefonen, kanske behövs iTunes? På pc går det med iTunes tror jag iallafall.

Mysan_
2015-06-29 10:16
#5

#4 Smart! Jag har ju en usb sladd och brukar lägga in bilder i min dator. Sedan skulle jag ju kunna skriva upp alla kontakter och anteckningar i ett block. Men hur går det till när man återställer? Vad händer? Och hur får man mer utrymme av det? Kommer mitt Apple ID och såna saker också försvinna?

JonnaCecilia
2015-06-29 10:39
#6

Ja, det blåser ut telefonen helt, så gamla rester och onödig cache som lagrats försvinner. Så telefonen blir som när du fick den, men oftast om du har gjort en backup så kan tex kontakter och sånt komma tillbaks när du loggar in på apple igen. Har själv android nu så är inte helt hundra på hur det funkar med apple, men när jag loggat in i samsung igen efter fabriksåterställning kommer allt tillbaks utom bilder och sånt, så appar, kontakter, sms… Min syster har iphone och mac så hon säger att när man kopplar ihop mobilen och datorn kommer allt tillbaks, tex blev hennes telefon stulen, men när hon köpte en ny och loggade in fick hon tillbaks allt, och bilder etc fanns på the cloud eller liknande. Jag är inte helt hundra på hur det funkar, men nån annan här inne borde ju veta! ;)

Annons:
Niklas
2015-06-29 11:24
#7

Har du tittat i mappen senast raderade att det inte ligger bilder och filmer där också? Säkerhetskopiera iPhone till exempelvis iCloud innan du gör en Återställning.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blåtummen
2015-06-29 14:05
#8

Mysan. Jag förstår din oro att bilder och annat skall försvinna. Jag har iCloud kopior på 2 mobiler och 3 paddor och brukar göra en Återställning när de de är nya. Känns tryggats så…. Numera kollar jag bara då och då att backupens görs varje kväll. Bytte mobil nyligen och det gick hur smidigt som helst…. Här finns det flera som kan sin sak och det finns "inga dumma frågor" och de har bra tips som leder dig genom de olika stegen.

Upp till toppen
Annons: