Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1698 ggr
strixxa
6/29/15, 7:41 PM

MMS vägrar att laddas i ny iPhone?

Hej!

Nu är det så att jag har köpt mig en iphone 6 för några dagar sedan och har nu märkt att den inte vill ladda mms? Själva bilden kommer upp på skärmen när den är låst, men sen när man ska gå in på själva konversationen så står det bara "hämtar IMG……" Jag har prövat att trycka på den ifall den skulle laddas. Men det enda jag kan göra är att radera den? Någon som vet vad som kan vara felet?

Annons:
Johnny
6/30/15, 6:47 AM
#1

Vänta till ikväll.

Man kan nog på tämligen goda grunder, gissa att det kommer att fungera efter uppdateringen ikväll.

[Jens]
6/30/15, 9:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Om jag tolkar dig rätt så vill inte bilden laddas in i meddelandet? Kan det vara så att du har försökt flera gånger och att du har många liggandes i kö som 'misslyckade försök'? Titta igenom  alla dina senaste sms/mms meddelanden och radera alla som du inte har lyckats skicka iväg ( se bild).

Om du inte har några sådana meddelanden så tycker jag du kan vänta och uppdatera din telefon ikväll till senaste versionen.

Niklas
6/30/15, 9:33 AM
#3

#0: Tolkar jag dig rätt att det gäller inkommande MMS?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

aajjeee
7/18/15, 9:10 AM
#4

Jag kan inte heller se mms från min 5a :(

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

[Jens]
7/18/15, 9:22 AM
#5

#4 Det kanske saknas inställningar från din teleleverantör? Har du kollat upp det? Oftast finns det information på leverantörens hemsida hur man ställer in för att kunna få MMS att fungera.

Upp till toppen
Annons: