Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 10337 ggr
Cam88
7/28/15, 2:35 PM

Svart skärm på iPhone 6

Har en iPhone 6 och Min skärm blir svart ibland men då inte helt svart utan jag kan se apparna dovt och fortfarande dra fingrarna på skärmen som inget hade hänt :/ så ljuset känns alltså släkt! Någon som varit med om samma eller någon som sitter på en lösning?!

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Niklas
7/28/15, 5:00 PM
#1

Har du gjort en Omstart av iPhone?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cam88
7/28/15, 8:35 PM
#2

Absolut, jag har startat om telefonen och även rensat bort allt onödigt! Men ändå kvarstår felet!

Medarbetare på Chihuahua

[Jens]
7/29/15, 8:35 AM
#3

Har du varit inne och reglerat ljuset eftersom du ser apparna vagt ? Inställningar > Visning och ljusstyrka ?

Cam88
7/30/15, 8:26 PM
#4

Nix, allting står där det brukar! Den gör så utan att jag gör något med telefonen, händer varje gång jag ska försöka låsa upp telefonen, trycker på hemknappen och då blir den svart ibland och ibland har jag full ljusstyrka, kan inte förstå vad som är felet

Medarbetare på Chihuahua

[Jens]
7/30/15, 8:43 PM
#5

Har du lyckats att göra en säkerhetskopia på din telefon till iCloud? Isåfall gör en Återställning av din telefon.

Cam88
7/31/15, 6:07 AM
#6

Japp det har jag, får nog ta och göra en sån, rör jag fingret snabbt över sensorn som sitter längst upp på telefonen ( ovanför högtalaren) , då kommer ljuset tillbaka! Så jag hoppas det är en bugg så nästa uppdatering kan lösa det!

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
[Jens]
7/31/15, 6:22 AM
#7

Vad jag känner till så är det ingen bugg som är välkänt men jag skulle dock rekommendera att göra en fullständig Återställning av telefonen. Klickar du på länken fullständig Återställning så hoppas jag att det fungerar annars får du lämna in telefonen till Apple butik.

Här beskriver Apple hur man gör det: https://support.apple.com/sv-se/HT201263

Cam88
7/31/15, 8:06 AM
#8

Tack för hjälpen, jag ska göra så!

Medarbetare på Chihuahua

Upp till toppen
Annons: