Annons:
Etikettapple-watch
Läst 2189 ggr
Niklas
7/31/15, 9:29 AM

Badar du med Apple Watch?

Låter du din Apple Watch följa med när du duschar och badar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
7/31/15, 4:32 PM
#1

Den risken tar jag inte. Dessutom vill jag bli ren på armen också. Har inte mina glasögon på mig i duschen - så varför klockan. Sköljer under kranen dock - inga problem. När länken blir smutsig - tar det 2 minuter att ta av den - och köra i ultraljudet. Tillsammans med glasögonen. ⏳

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

mwetterstrand
8/4/15, 11:06 AM
#2

#1

"…och köra i ultraljudet."

Det låter spännande, berätta.

adress
8/4/15, 6:50 PM
#3

En ultraljudstvätt som är bra får man på ex Kjell&Co för dryga 300kr. I princip allt går att tvätta sop tål vatten. Klockarmband - glasögon och smycken. Ljummet vatten och några droppar diskmedel - sedan är det bara att köra 5-6 minuter. Helt otroligt var rent det blir - och vad smutsigt vattnet blir. Finns en liten hållare i också - så man kan tvätta ex armbandet utan att ta av det - på "vanliga" klockor.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

mwetterstrand
8/5/15, 8:56 AM
#4

#3

Supertips. Älskar sådana prylar. Tack!

Niklas
8/5/15, 10:57 AM
#5

Det låter intressant. Jag trodde de kostade ett par tusen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
8/5/15, 12:11 PM
#6

Den har gått upp i pris sedan jag köpte för 2-3 år sedan. 499kr - värt vartenda öre. http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ultraljudsrengoring/ultraljudstvatt-cd-3800-p40490

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
johan
8/5/15, 2:24 PM
#7

Gäller verkligen garantin om du badar med klockan? Säger de inte att den tål regn och svett, inte inte bad? 

Fast jag har hört vissa som säger att den är betydligt mer vattentät än Apple påstår.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

adress
8/5/15, 4:47 PM
#8

Enligt Apple hemsida: Apple Watch är stänk- och vattentålig, men inte vattentät. Du kan till exempel ha på dig och använda Apple Watch när du tränar, när det regnar eller när du tvättar händerna, men vi rekommenderar inte att du sänker ner Apple Watch i vatten. Apple Watch har ett skydd mot vatten i klass IPX7 i enlighet med IEC-standarden 60529. Läderarmbanden tål inte vatten. Många har duschat och badat med  Watch . Men det är inga garantier. Apple måste naturligtvis friskriva sig övrigt ansvar. Det handlar ju bla om USA.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

johan
8/5/15, 5:39 PM
#9

Bättre att över-leverera..

http://www.slashgear.com/real-world-apple-watch-testing-shows-water-resistance-beyond-its-rating-11382960/

Just att tracka simning är något jag skulle vilja kunna göra, men vågar nog inte riktigt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

adress
8/5/15, 6:54 PM
#10

Vatten tål den - men hur mycket…. På Apple supportsida står " om kronan börjar kännas diffus eller trög - rekommenderas att spola den under vattenkran - samtidigt som man snurrar på den. Jag tror att marginalen för hur man kan använda den i vatten är stor - mycket stor. Men som sagt - Apple måste gardera sig. 😇

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
8/5/15, 9:43 PM
#11

Om Tim Cook vågar säga att han duschar med sin är jag inte det minsta orolig för att också göra det. Och att den i tester har klarat vattentryck på 40 meter säger en del om marginalen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: