Annons:
Etikettappar
Läst 2778 ggr
Johnny
8/11/15, 9:21 AM

Apples app, Hälsa – Beta???

Något tokigt är det!!!😐

En promenad på 9,7 km, kollad via Lantmäteriets sida, visar Hälsa 2,26 km!!! Har inte hittat  något ställe att göra eventuella speciella inställningar!

Annons:
Niklas
8/11/15, 10:16 AM
#1

Konstigt. Har du provat att göra en Omstart av iPhone?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Johnny
8/11/15, 12:21 PM
#2

Jodå, flera omstarter är utförda.

Konstigt är det!

Niklas
8/11/15, 12:49 PM
#3

Var det en engångshändelse eller blir det fel hela tiden?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Record
8/11/15, 11:02 PM
#4

Fungerar "Hälsa" som en pedometer, eller fågelvägen mellan två punkter? Och är sorten kilometer /miles. Längden är nog en "sampling" av totala sträckan, om denna inte är "spikrak".

Johnny
8/12/15, 8:01 AM
#5

Hm…, gjorde just en kortare promenad, drygt 2 km, då stämde det bättre, måste göra ett test till, lite längre sträcka!

Niklas
8/12/15, 10:33 AM
#6

#4: Den fungerar som en stegräknare som håller koll på sträckan med hjälp av GPS.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Record
8/12/15, 9:54 PM
#7

#6 Niklas

Tack, Den räknar steg som en Silva stegräknare och jämför detta med en GPS, då kan det nog vara mycket diff, då jag misstänker att den utelämnar steg emellanåt, beroende på sättet man går. 🤔

Niklas
8/13/15, 10:29 AM
#8

#7: Jag vet inte om jag förstod vad du menade, men stegen räknas utifrån dina kroppsrörelser. Tillryggalagd sträcka mäts utifrån förflyttning enligt GPS:en.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Record
8/13/15, 3:03 PM
#9

Ja Niklas ibland förkortar ja texten men tänker hela processen ut. hi hi

Utgår från  min Silva pedometer så börjar inte den att räkna steg förrän jag gått ett antal steg, alltså, många stopp= många meters räknande och fel. Att sedan GPS'en har en noggrannhet av ca +-25 meter finns även där ett mindre fel. Finns det någon beskrivning på app'en?

Johnny
8/13/15, 5:02 PM
#10

Hur känner appen av när man cyklar? 

Jag har mobilen i samma benficka när jag cyklar respektive går! Det blir inga "utslag/värde" i översikten under cykeldistans, efter dessa turer på cykel!

Har "kryssat" i – Visa i översikten!

Niklas
8/14/15, 8:10 AM
#11

#9: Inte vad jag vet. #10: Om du cyklar behöver du använda en app som kan mäta cykling. Det gör inte Hälsa. Runkeeper kan mäta cykling.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: