Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 28206 ggr
pernillaoscarsson
8/23/15, 7:43 PM

iPhone batterislukare plötsligt

Jag har varit sååå nöjd med batteriet på min Iphone 6. Egentligen skulle jag klara mig med att ladda den var 36:e timme men har som vana att alltid ladda den under natten så att batteriet håller sig hela dagen efter.

Nu idag har den fått fnatt. Vid lunch hade den gått ca 2 timmar efter att jag dragit ur kontakten så hade den sjunkit till 86% vilket var helt förståeligt då jag suttit inne på facebook och instagram en del, kolalde även några klipp på youtube. Detta var vid 2 tiden. Sedan dess har jag knappt använt telefonen. För ca 2 timmar sedan skulle jag svara på ett sms och ser att batteriet är nere på 40% någonting vilket gjorde mig fundersam, men brydde mig inte så mycket. En halvtimma senare ungefär så var det nere på 27%, jag kollade instagram lite snabbt och plötsligt varnade den för att batteriet var under 20%. Sedan lät jag den ligga. För  40 min sedan skulle jag gå ut en runda och skulle givetvis ta med telefonen. 2%!!! Jag la den snabbt på laddning och innan jag hunnit få i kontakten var den nere på 1%.

Jag kom precis hem och kollade läget. Den har laddat 43%, telefonen är väldigt varm. Varmare än vad de brukar bli. Brukar i vanliga fall inte reagera på att den ens är varm under laddning.

Nu börjar jag alltså bli lite orolig att det är någonting som är fel? Man har ju hört om telefoner som exploderar osv.. :S

Jag har inte laddat ner någon ny app, har inte heller igång någonting ovanligt. Allting är som det brukar, den enda skillnaden är att jag använt luren mycket mindre än vad jag i vanliga fall gör då jag varit hemma hela dagen och haft tillgång till datorn istället.

Nu fem minuter senare (efter att ha dragit ur den från laddaren) så är batteriet, utan användning, nere på 39%. Nä förlåt, nu är det 38%..

Vad händer?!

Annons:
Bogey
8/23/15, 8:02 PM
#1

Förmodligen nån app som fått fnatt och som ligger o drar batteri. Kolla batteriinställningarna och se om den anger vilken app som drar mest och avsluta den, alternativt starta om telefonen.

Återkommer problemet och det är samma app som ställer till det så avinstallera appen för att se om problemet försvinner.

_Fisken
8/23/15, 8:03 PM
#2

Min android kan bli så där ibland. Jag startar om telefonen. Det kan vara nån app som spårat ur och startar om hela tiden.  Har du installerat nåt nyligen?

Uppdaterar sig telefonen automatiskt?

lollynonna
8/23/15, 8:04 PM
#3

Precis exakt det du skriver har hänt mig idag också!! Jag har brutit av 3 Laddare (suck) och har därför inte laddat på en hel dag. Så idag laddade jag min mobil, den blev så varm att jag trodde att det skulle brinna upp! Så snabbt ur med laddarn och låt mobilen vila. Då hade det laddats ca 65 procent ström.

Sen hade jag et facetime samtal i ca 3 minuter,  då jag la på var batteriprocent nere på 27 procent!! I vanliga fall tar en timmes facetime 2 procent. 

Jag är så rädd för att behöva köpa en ny mobil igen :( Jag har inga pengar. Men aja, vill också ha svar!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

adress
8/23/15, 8:05 PM
#4

Kan bli så där knäppt ibland. Verkar som ngt program ligger uppe och kör hela tiden. Har du kollat i inställningar - där kan du se vilka program som drar mycket. Avslutar du appar när du inte använder dom - typ Facebook - genom att dubbelklicka på hemknappen - och sedan dra programmet uppåt på skärmen. Ytterligare ett alternativ är att tvångsavsluta telefonen - då återställs eventuella felaktigheter. Håll både hemknappen och avstängningsknappen nedtryckta till skärmen blir svart. Vänta ngr sekunder - sedan tryck på knappen på sidan och starta telefonen igen. Om laddaren blir varm - är normalt sett inget problem . Kan hända då och då. Lita inte på % högst upp - den kan vara mycket missvisande till och från. Prova gärna förslagen - och återkom ifall det hjälper - eller inte.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

kredka
8/23/15, 8:06 PM
#5

jag har fått samma problem fast på min android och även mer extrem. kan ladda mobilen hur länge som helst och när jag drar ut sladden blir det plötsligt 96% på batteriet trots att jag har energisparläge aktiverat. sen går det bara utför - behöver inte röra mobilen för att det ska sjunka till 80%. Dessutom började den att hänga sig otroligt ofta och måste starta om den ca 2ggr om dagen….

Välkommen till ferretplanet.se :)

Stallmima
8/23/15, 8:10 PM
#6

Köp nytt  batteri!

Annons:
lollynonna
8/23/15, 8:11 PM
#7

#4 Jag har startat om mobilen, avslutar alltid alla apar direkt då jag har gått ut från dem, Och det som tar mest batteri är hem och låsskärm. Vad beror det på?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

pernillaoscarsson
8/23/15, 9:09 PM
#8

Nä nu helt plötsligt jobbar den på som vanligt :S Nu är den "bara" nere på 32% och nu har jag ändå instagrammat, överfört foton från kameran, skickat sms, pratat i telefon, facebookat osv.

Det måste ha varit facebook som krånglat. Vet inte riktigt hur mycket den drar i vanliga fall, men idag är den uppe på 69% medan resten av apparna ligger från 10% och neråt.

Den har varnat några gånger de senaste dagarna över att lagringsutrymmet är full, kanske att facebook försökt att uppdatera utan att det lyckats?

Jäkla sätt vilket fall som :P

Record
8/23/15, 10:17 PM
#9

Det är inte bara människan som mår dåligt när temperaturen ligger högt.

Mobilen o batteriet förstörs om temperaturen är över 35 grader C, och ju fler program som körs ökar bara skadan.

https://support.apple.com/en-us/HT201678

adress
8/23/15, 11:36 PM
#10

Mobilen eller batteriet blir INTE förstört över +35 grader. Det är den normala arbetstemperaturen/ användning som menas. Köp absolut inte ngt nytt batteri. En iPhone klarar normalt sett minst 3 år på ett batteri - förmodligen mycket längre med moderna batteriet. Läs mitt inlägg # 4 och haka inte upp er på % osv. Det är bara till för att ge en fingervisning. Alla dom problem med varm telefon och Laddare - med lösning - beskriver jag i inlägget - inkl Facebook som jobbar i bakgrunden. Ha det gott. När det gäller batterier som tar slut snabbt - finns det i huvudsak 3 problem: 1 Bluetooth är aktiverat fast det inte används. 2 Platstjänster i inställningar är på - på alka typer av program - ex Facebook. Ligger då och kopplar upp sig till din telefon hela tiden - oavsett du använder eller Instagram är avstängda under tiden. Avstängda kan dom bara bli genom att ni dubbeklickar på hemknappen - då syns alla öppna program. Ta ett program ex Facebook och drag rakt upp på skärmen - då är det helt avstäng tills du klickar igång det som vanligt. Ta för vana att göra så på alka nätbaserade program - så håller batterierna mycket bättre - och telefon och Laddare blir inte varma. 3 höll på att glömma den. Dålig mottagning ger per automatik högre batteriåtgång. Då ligger den hela tiden och söker signal - och få jobba mycket hårdare - och bli även varmare, Allt detta suger på batteriet.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Vixxen
8/24/15, 12:49 AM
#11

# 10 Bra tips!

lollynonna
8/24/15, 7:01 AM
#12

#10 min är helt normal nu som tur är. Jag vet det där att ta bort apparna man nyss använt gör alltid det, och jag har inte facebook :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: