Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2119 ggr
Usagi_
10/1/15, 12:28 PM

Säkerhetskopiera bilder i iPhone

Hej! Är det nödvänligt att Säkerhetskopiera sina bilder till iCloud?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
Niklas
10/1/15, 12:42 PM
#1

Det beror på hur viktiga bilderna är för dig. Tycker du inte att det är katastrof om du blir av med dem behöver du inte Säkerhetskopiera bilderna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Usagi_
10/1/15, 2:28 PM
#2

Mina bilder är väldigt viktiga, men har bara 1,3 GB kvar. Vad händer när all utrymme i iCloud tar slut? Kan jag inte lägga till fler bilder då? Alltså är det typ så att om man råkar ta sönder sin mobil och bilderna är borta, så kan man gå in på en annan mobil och logga in på iCloud och sen får man allt tillbaka? Är det så det funkar?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Niklas
10/1/15, 3:38 PM
#3

När utrymmet i iCloud tar slut får du ett meddelande om det och kan välja att strunta i det eller betala för att få mer utrymme. Tar det slut i iCloud kan du fortfarande fotografera (om det finns plats i iPhone) men de kopieras inte till iCloud längre. Har du en säkerhetskopia i iCloud och telefonen går sönder kan du skaffa en ny iPhone och Synka tillbaka iCloudkopian så att alla inställningar och innehåll kommer till den nya telefonen. Det är väldigt smidigt. Så gör jag varje gång jag byter iPhone eller iPad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Usagi_
10/1/15, 4:25 PM
#4

Aha okej tack för dina svar!

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Niklas
10/1/15, 4:50 PM
#5

🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
10/4/15, 11:12 AM
#6

Om utrymmet blir fullt? Varför köper man inte mer utrymme för priserna är pinsamt låga. Själv betalar jag 29 kr i månaden för 200 GB. 

Vill man öka till endast 50 GB så kostar det 9 kr i månaden. 9 kr för 50 GB !

Det man också kan tänka på är att se över vad man har i molnet för det kan finnas många säkerhetskopior som man inte behöver och man kan ta bort dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: