Annons:
Etikettinställningar
Läst 1995 ggr
Skitgalen
2015-10-05 11:04

Hämta e-post direkt i iPhone

Vad ska man ha för funktion på telefonen om man vill att alla mail ska hämtas direkt när jag får dom? Har testat att ha både Push och Hämta men jag måste ändå gå in på själva appen för att mailen ska komma fram… Jag har notiser aktiverat också men det hjälper inte..

Annons:
johan
2015-10-05 11:13
#1

För att Push ska fungera krävs det att din e-postleverantör har stöd för det. 

Att det inte fungerar när du väljer hämta vid vissa interval låter märkligt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

_Fisken
2015-10-05 11:18
#2

Min android-telefon har ett inställningsval som heter "Konton". Därunder finns bla. mitt Google-konto. Under Google finns bla synkning av mail. Den synkningen  kollar mailen med jämna mellanrum. Hur ofta finns ingen inställning för. (mail verkar då komma upp i telefonen relativt omgående, typ nån minut senare). 

Sen tror jag Energispar.läget drar ner på antalet förfrågningar. 

(Mycket troende..kanske andra vet ännu mer?)

Skitgalen
2015-10-05 11:34
#3

Det verkar som det funkar… Men däremot vibrerar inte telefonen? Det gör den aldrig när jag får mail eller när jag får ett meddelande på Facebook trots att jag har rätt inställningar :( Har inte energisparläge på heller

adress
2015-10-05 12:12
#4

Det går att ställa in under " ljudinställningar" Både vibrering och ljud - beroende på ex mail ( brev) och Facebook . Finns även en inställning under " hjälpmedel" - där du kan kolla att inte vibrering är avmarkerat .

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

_Fisken
2015-10-05 12:23
#5

En fråga. Vad är orsaken till ditt alias "Skitgalen"?  Lustigt värre. Ha ha 🙂

Skitgalen
2015-10-05 14:26
#6

#5 Varför "Fisken" ? :P

Annons:
_Fisken
2015-10-05 15:04
#7

Nja, jag tänkte att du var "skitgalen" på din telefon. Därför tog du det aliaset.

Skitgalen
2015-10-05 15:38
#8

Hur vet du att jag har "Skitgalen" på min telefon? Hänger inte med nu

_Fisken
2015-10-05 15:57
#9

Det vet jag inte men du började tråden med att du var irriterad(?) på din telefon. Ditt alias "Skitgalen" gjorde att jag kopplade ihop dit inlägg om telefonen med att du var "Skitgalen" på telefonen.  Då frågade jag dig ovan om det var i och med det inlägget som du tog aliaset "Skitgalen".
(En totalt meningslös, spontant skriven kommentar alltså)

Upp till toppen
Annons: