Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1646 ggr
_Fisken
2015-10-08 06:40

iPhone 4s och sim-kortet

Hej,
Har en beg. iPhone 4s som tycks sakna sliden som sim-kortet ska ligga i. Sim-kortet ska väl stoppas in med avfasningen utåt och guldkontakterna nedåt?
Stoppade in sim-kortet i springan men blev ingen kontakt iaf. Kanske det är lite känsligt hur den är istoppad då den saknar sliden? Från början stod det att den saknade sim-kort men då hade kortet vänts upp o ner. Sen stoppade jag i den så som jag skrev ovan och då försvann texten om att den saknade men ist stod det "Söker…".   

Har dåligt med erfarenhet om iPhone så ge mig gärna lite tips..

Annons:
lollo00
2015-10-08 07:11
#1

Jag är inte heller så haj på iPhones men jag vet att det ska vara en liten bricka man lägger sim-kortet i som man sedan skjuter in i öppningen. Brickan kanske har försvunnit? :O

_Fisken
2015-10-08 07:21
#2

Ja, brickan är borta men det bör ju gå bra att stoppa i sim-kortet ändå menar jag.

Niklas
2015-10-08 10:51
#3

Jag kan tänka mig att det är svårt att få SIM-kortet att ligga precis rätt utan SIM-korthållaren. Jag har dock för mig att de är rätt billiga att köpa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

_Fisken
2015-10-08 11:35
#5

Niklas!  Jag lyckades pilla kortet så det hamnade rätt. Sen hade vi fika här o då sade min arbetskamrat att han hade en skrotad iPhone 4 liggandes med en sån där "slid".  Den fick jag. Så problem är löst nu. 

Tack ändå.

Niklas
2015-10-08 11:40
#6

Bra!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: