Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5980 ggr
Jojjoonn
2015-10-10 20:39

Glapp display i iPhone 6

Hej! Har haft många problem med min iPhone 6, två dagar efter jag fått den åkte den i golvet så displayen gick sönder. Skickade in den, fick en ny. Efter det har jag spräckt glaset. Lagat den. Dock tror jag de som lagade satte glaset fel eller något? Lagade den för några månader sedan och nu i några veckor har jag märkt att skärmen glappat lite. Och nu tappade jag den och nu är det en rand mitt i displayen. Jag är enormt klantig och vet att allt detta är mitt fel. Men min fråga är om glappet i i skärmen kan ha och göra med lagningen och göra?

Annons:
Niklas
2015-10-10 21:33
#1

Det är väldigt svårt att säga. Det kan ha det, men det kan lika gärna bero på något annat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2015-10-11 10:36
#2

Om du gick till en auktoriserad Apple-butik så ska du självklart gå tillbaka för det finns säkerligen garanti kvar på detta och då tänker jag på den senaste reparationen.

adress
2015-10-11 21:14
#3

Kan ju vara lite svårt att reklamera skärmen - efter at du tappat den igen. Det var ju knappast skärmens fel. Du borde gått tillbaka - innan du tappade den sista/senaste gången. Otur har du haft - helt klart. Drulle på försäkringen eller Apple Care kanske hade vart en lösning från start. Ta det nästa gång/ om du köper en ny. iPhone 6 har ju bra priser nu när S kommit. Det är dessutom inte så stor skillnad - ställt till prisskillnaden . Lycka till.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Jojjoonn
2015-10-12 21:10
#4

Aa jo, skulle som sagt gjort det innan men men… Tror den får vara så, ifall jag lagar den nu igen kommer jag ju sannolikt ta sönder den igen :/

[Jens]
2015-10-12 21:14
#5

#4 Sannligt ta sönder den igen? 🙂 Ett tips är att du nästa gång skaffar dig ett rejält stöttåligt skal samt skärmskydd.  😉

adress
2015-10-12 23:29
#6

# 4 Varför sådan pessimist. Kosta på något extra bea skydd - liknande BookBook plånboksfodral . Provade att tappa en gammal iPhone på asfalten vid parkeringen - ingenting hände. Eftersom det var ett plånboksfodral - blev det lite extra dämning från korten och några 100 lappar. Några månader senare gled min nya iPhone 6 ur fickan på träningsjackan - också på asfalt. Nu var det skarp läge…. Ett litet märke på lädret - BookBook - men inte ett avtryck på telefonen. Vill man ha luren i handen utan ngt skydd - får man nog räkna med följder om man tappar eller den hamnar bland nycklar osv. Billig och praktisk försäkring - med engångspremie - och inget värdeavdrag/ självrisk. 

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
Upp till toppen
Annons: