Annons:
Etikettappar
Läst 2143 ggr
Niklas
2015-10-24 09:54

Påminnelse-app som synkar mellan iPhone, iPad & Apple Watch

Finns det någon bra app som synkar påminnelser mellan flera iOS-enheter? Jag har bland annat provat Due. Den är usel på synkning. Om jag stänger av eller skjuter upp en påminnelse på ett ställe fortsätter den att påminna på andra. Inbyggda Påminnelse-appen upplever jag är lite oflexibel. Det finns inga bra alternativ för att skjuta upp påminnelser. Dessutom tycker jag att påminnelser i Apple Watch fungerar dåligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
2015-10-24 12:41
#1

Använder Week Cal i kombination med Google sedan flera år. Synkar perfekt mellan alla - inkl  Watch . I mitt fall iPhone - iPad och Mac Week Calendar for iPad av WeekCal B.V. https://appsto.re/se/dei4z.i

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
2015-10-24 17:45
#2

#1: Har den påminnelser nu? Är det en egen variant eller använder den iOS påminnelser? Jag använde den som kalender i början när den kom men då är jag rätt säker på att den inte hade påminnelser.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2015-10-24 22:13
#3

Du kan ha rätt att det inte är " påminnelser " i den bemärkelsen som Apple app påminnelser. Jag använde Week Cal både som kalender och påminnelser . Resultatet blir ju detsamma - får en påminnelse i notiser - på alla apparater. Man kan ju dessutom välja hur många påminnelser man vill ha. Återkommande osv fungerar ju också i oändlighet . Tycker det fungerar mycket bra. Men du kanske är ute efter ngt annat/annan funktion. Jag vet ju hur Apples fungerar - men tycker den är för simpel.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
2015-10-25 07:55
#4

Jag är ute efter en att-göra-lista. "Påminn mig att ta in fruktlådan på torsdag" eller "Påminn mig att köpa skrivarpapper nästa gång jag kommer till Täby centrum" till exempel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2015-10-25 18:01
#5

Jag förstår hur du menar. Använder Week Cal på det sättet - bortsett från ordet " påminn". 😇 Stöter jag på en - så hojtarjag.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: