Annons:
Etikettapple-id
Läst 2551 ggr
satsuke
2015-12-09 13:28

"Hitta iphone" har kvar gammalt apple-ID...

Undrar om någon kan hjälpa mig att förstå hur jag ska komma tillrätta med detta problem.

Jag har flera enheter på samma apple-ID. Med stort arbete lyckades jag ändra mitt apple-ID så att det numera funkar med epostadress och inloggning (hade kvar en gammal jobbmejl som apple-ID) på alla enheterna - utom en på en telefon. Där  funkar inte Hitta Iphone.  Den gamla epostadressen dyker upp vid inloggning på "Hitta iphone". I övrigt så funkar det  med det nya apple-ID:t även på den telefonen, det är bara Hitta Iphone som inte går att uppdatera till det nya…

Problemet är att det Apple-ID:t ju inte längre finns kvar, så det går inte att logga in på det. Jag har läst en massa frågor och svar på nätet, men ingen som haft något råd som kan hjälpa i mitt fall.

Jag behöver alltså flytta en enhet (en gammal iphone 4s) från ett icloud-konto som inte finns till ett konto som finns 🤪

Hjälp???

Annons:
Niklas
2015-12-09 13:41
#1

Har du alltså inte kvar inloggningsuppgifterna till det gamla Apple-ID:t eller är det raderat helt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

satsuke
2015-12-09 13:42
#2

Jag vet vad jag hade för lösenord till det gamla apple-ID:t men det kontot finns inte längre…😢

Niklas
2015-12-09 13:46
#3

Ring Apple eller gå till en Apple Store och be dem om hjälp då.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

satsuke
2015-12-09 13:48
#4

Ja det kanske inte går att fixa själv helt enkelt….tack i alla fall

Niklas
2015-12-09 13:51
#5

#4: Nej, det låter som om du har hamnat i ett moment 22.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2015-12-10 00:46
#6

Kan du inte avregistrera den helt - även  ID och ev registrering på Apple support/register / produkter. Ställa in den som ny och regga om den ( som om du sålt den).

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
Zpookey
2015-12-12 22:38
#7

#6
Det funkar inte så längre. Man måste avregistrera den från sitt AppleID för att man ska kunna nollställa den helt.
Det går att fabriksåterställa den men den kommer att kräva det gamla Apple-IDt innan du kan ställa in den som ny ifall du inte plockat bort den ur dina listor.
Detta är för att göra det svårt (omöjligt) för tjuvar att få en ny telefon genom att radera den som man kunde innan iOS7. Innan räckte det typ med att starta om telefonen, hålla inne hemknappen och ansluta till iTunes så kunde man rensa telefonen och få den som ny.
Marknaden för stulna iPhones har minskat drastiskt sedan iOS7.
Tummen upp för Apple för detta. 🙂

Upp till toppen
Annons: