Annons:
Etikettipad
Läst 4131 ggr
Lars N
12/27/15, 1:57 PM

Ljudproblem iPad PRO

Jag har nyss köpt en iPad PRO och blir så förbryllad över att ljudet inte fungerar riktigt som det skall. I Aftonbladets app finns inget ljud till filmklippen. Om jag söker en film i Google finns inget ljud med mindre än att jag öppnar den i Safari. I min iPad Air var detta aldrig något problem. Någon som vet vad detta kan bero på?

Annons:
[Jens]
12/27/15, 3:22 PM
#1

Tycker du ska gå till en Apple butik och få hjälp eller åtminstone ringa dem eftersom du har full support och garanti för din iPad Pro.

Lars N
12/27/15, 7:15 PM
#2

Jo, jag ringer imorgon. Jag tänkte kanske att det var något som var enkelt avhjälpt nånstans.

[Jens]
12/27/15, 7:17 PM
#3

Jag tycker det inte låter så enkelt med tanke på att du har haft en iPad innan. Har du gjort en ominstallation av den vilket jag tror du redan gjort och det har inte hjälpt ?

Lars N
12/27/15, 8:48 PM
#4

Jag har haft en iPad Air i två år. Häromkvällen gjorde jag helt enkelt en överföring via iTunes av allt innehåll från den till den nya iPad PRO. Tror du att något kan ha gått fel då? Skulle du göra om det?

[Jens]
12/27/15, 9:03 PM
#5

Nej det tror jag inte men det betyder inte att du har gjort en ren ominstallation på enheten men det är bättre att du tar det med support så allt går rätt enligt deras garanti-ärenden så att säga. De är väldigt trevliga att ha att göra med då jag har pratat med dem angående ärenden via mitt jobb som IT-tekniker.

adress
12/27/15, 10:53 PM
#6

Är det bara Aftonbladet du inte har ljud igenom - eller andra sidor också ? Är det via deras app - eller via Safari ? Har inga problem med ljudet på min iPad Pro.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
rebz
1/11/16, 3:28 AM
#7

Har man ipaden på ljudlös så måste man välja att sätta på ljudet för att höra ljud från bland annat Aftonbladet. Är så på iPhone med om man har den på ljudlös.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

adress
1/11/16, 9:16 PM
#8

#0 Har du fått ngn lösning på problemet med ljudet i din iPad Pro ? För det var väl iPad det gällde - även om inlägget ligger under iPhone forum.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: