Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1453 ggr
emeliiiiieee
2016-01-19 21:08

Iphone 6 vs iphone 6s

Har i dagsläget en iphone 6 +. Funderar på att uppdatera till 6s+. Är det värt det eller kan man stå ut med 6an i ett år till? :)

Vad är skillnaden och vad är fördelar/nackdelar med 6s+? :)

Annons:
[Jens]
2016-01-20 05:33
#1

Det beror på vad du ser som fördelar med telefonen? Jag har en arbetskamrat som är precis i det läget som du är och han vill gärna ha 6S+. Varför frågar jag då och han svarar snabbare processor och bättre kamera. Han grämde sig dock över att han tvingas byta skal för den som han har idag passar inte den nya.

Sedan frågar jag om det är nödvändigt och han svarar nej utan svarar jag vill bara göra det för att jag kan. Han har ett avtal med ett telebolag så han kan byta en gång om året men tycker att iPhone 6+ som han har idag är den bästa telefonen han har haft så han skulle gott kunna vänta till iPhone 7 om det inte vore för avtalet.

kissidor
2016-01-20 06:42
#2

och så är det ju force touch då förstås, och 1GB mer i RAM. vet dock inte hur mycket du skulle märka av något av det eller de uppgraderingarna jens nämnde i dagligt bruk, det beror väl på hur du använder den.

personligen tycker jag inte force touch är så jätteanvändbart i dagsläget, det blir väl det när fler appar får stöd för det men sånt kan ta tid - antagligen börjar det bli riktigt användbart ungefär när nästa iphone kommer, det brukar vara så tycker jag 🙂.

sen är ett av ryktena om nästa iphone som jag tror det kan ligga nåt i att den kommer att vara vattentålig, så om det har ett värde för dig så kanske du ska vänta på den. 

och sen även om man alltid är frestad av det senaste så finns det ju en poäng med att hålla sig ett år till också - det blir en tydligare uppgradering som känns mer "wow" 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

emeliiiiieee
2016-01-20 15:12
#3

Det blev en 6s+ då min la av imorse :( och ingen garanti kvar såklart…

[Jens]
2016-01-20 15:24
#4

Lade av? Det är väldigt ovanligt att en telefon lägger av. Har du provat att ominstallera telefonen?

emeliiiiieee
2016-01-20 17:27
#5

Ja den har jävlas i ungefär 1 mån nu men har ominstallerat och allt och tänkt att jag skulle lämna in den men har inte haft tid vilket är väldigt dumt. Skärmen höll på lossna på ena sidan och den har startat om ca 4-5ggr per dag. Nu fick jag tillslut igång den efter att den vägrat starta på några timmar

[Jens]
2016-01-20 17:52
#6

Tycker absolut du ska prata med Apple.

Annons:
Upp till toppen
Annons: