Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1426 ggr
kodentillporten
1/28/16, 10:51 AM

Ultrastick till iPhone

Hej! 

För 3 dagar sedan fick jag hem ett ultrastick och simkort från Tre. Detta ska tydligen göra att jag får 5 GB mer surf i månaden för endast 100 kr. 

Nu till problemet: Det fungerar inte! Jag satte i simkortet i stickan vilket jag nu fick höra (efter det fjärde samtalet till Tre) att det var fel. Men grejen är att jag inte får ut simkortet nu eftersom jag tog bort den svarta delen (vilket det stod att jag skulle göra). Den senaste personen på Tre som jag pratade med sa att jag skulle sätta i simkortet i mobilen. Jag förstår ingenting. 

Jag blir helt enkelt galen! Någon som vet vad jag ska göra eller har varit med om samma sak? 🤔

Annons:
Niklas
1/28/16, 11:06 AM
#1

Jag vet inte vad ett ultrastick är. Har du någon länk till en bild eller beskrivning? För övrigt tycker jag att 5 gigabyte surf för 100 kronor i månaden låter dyrt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kodentillporten
1/28/16, 12:41 PM
#2

Ja, men vi fick ett himla dyrt abonnemang pålurat oss av en Tre försäljare och det är över ett år kvar på bindningstiden.

Detta är stickan jag pratar om:

https://www.google.se/search?q=ultra+stick+huawei+e3351&espv=2&biw=1440&bih=828&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7_96GtszKAhWBWiwKHeHWCwwQ_AUIBigB#imgrc=tYUHdc8fm7_nUM%3A

Niklas
1/28/16, 12:52 PM
#3

Så tanken är att du ska ha stickan i datorn och surfa mot den?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kodentillporten
1/28/16, 4:39 PM
#4

Nej, man skulle tydligen aktivera simkortet på det sättet. Då skulle dessa 5 GB komma till telefonen varje månad.

Niklas
1/29/16, 7:39 AM
#5

#4: Okej, då har jag ingen aning om hur det fungerar. Hoppas det löser sig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: