Annons:
Etikettappar
Läst 3361 ggr
[joab]
2016-02-12 08:25

Appar till Apple TV 4

Jag är spekulant på Apple TV 4. Innan jag köper den så skulle jag vilja se en komplett lista över vilka appar som finns till den i svenska App Store. Vet någon hur jag kan få fram en sådan lista utan att redan äga en A TV 4? Jag är alltså inte inresserad av några tester där man kollat ett urval av vilka appar som finns, utan en komplett lista. Tack på förhand.

Annons:
[Jens]
2016-02-12 13:13
#1

Det är precis vad jag söker också =) Jag har letat och letat men det verkar som det inte finns. Jag vill också veta vilket utbud de har. Det enda jag kan se är via ATV4. Jag har dock märkt att utbudet växer men inte i den snabba takt som jag skulle önska men det kanske sitter folk och pillar febrilt ;)

kissidor
2016-02-14 20:06
#2

det får man hoppas,  det är ju då den kommer att komma till sin rätt 🙂. jag hade inte ens tänkt köpa en atv 4 då atv 3:an bara har samlat damm sen vi började använda chromecast, men det kom ett erbjudande jag inte kunde motstå 🤓. en sak ska jag säga iaf att jag är väldigt nöjd med och det är fjärrkontrollen - den är helt enkelt underbar 😍

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-02-14 20:21
#3

Jag har läst lite överallt på internet och en användare har fått svar från Apple där de säger att utbudet kan endast ses från Apple TV4 App Store. De säger att det ska gå att se via iTunes framöver men inte i nuläget.

Jag köpte Chromecast vid slutet av sommaren för jag visste att jag skulle köpa Apple TV 4 och det var det sämsta skit jag har varit med om. Så fort jag köpte Apple TV 4 så gav jag bort den direkt. 

Roligt att du gillar fjärrkontrollen Kissidor för det gör jag också =) Jag har köpt en sån där spelhandkontroll också Steelseries Nimbus och det är kul att använda den med =) Gillar Infuse som jag använder mest av allt. VLC är under all kritik men de kommer säkerligen förbättras med tiden men idag en katastrof.

kissidor
2016-02-14 21:36
#4

jaha, vad hade du då för enorma problem med chromecasten 😮? jag kan köpa att en del vill ha ut mer av en mediaspelare än chromecasten är till för, och då får man köpa nåt annat, inte mer med det - men "det sämsta skit jag har varit med om" handlar ju om nåt heeeeeeelt annat som jag faktiskt inte hört från annat håll och verkligen inte känner igen från min egen rätt så omfattande erfarenhet av dem (vi har fyra stycken)🤔. för oss har de varit väldigt stabila och gjort precis det vi velat och med större tillförlitlighet än atv 3:an. 

sen förutsätter man ju att en enhet som kostar 4 ggr så mycket kan göra en hel del mer 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-02-14 21:55
#5

Krånglade, funkade inte alltid. Krångligt att få fram text och varför måste man använda en annan enhet för att det ska fungera som t ex mobiltelefon eller surfplatta. Javisstja ;) casta var ordet men ack så dumt.

kissidor
2016-02-14 22:09
#6

hehe - ja inte kan man anklaga dig för att vara en google fanboy iaf 😉. dock kan jag inte hålla med om att det skulle vara dummare att casta än att använda airplay och har ärligt talat svårt att förstå hur du tänker med detta 🙂. men nog om det, de som är nöjda med sina chromecasts kan fortsätta använda dem och de som inte är kan låta bli - nu fokuserar vi på att hoppas på att det inte dröjer allt för länge innan apputvecklarna kommer loss så att atv 4:an når mer av sin fulla potential 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
2016-02-14 22:22
#7

;) mm, google fan boy blir jag aldrig … Det finns en sak som stör mig på Apple TV 4 faktiskt och det är när man ska ladda fjärrkontrollen. Kanske har jag missat något men jag vet inte när den är fulladdad. :) Ser ingen ikon som visar det.

[Jens]
2016-02-15 10:02
#8

Kissidor, du har inte sneglat på Nvidia Shield TV ?

https://shield.nvidia.se/android-tv

kissidor
2016-02-15 21:24
#9

jodå det har jag absolut gjort 🙂 - men android tv lider väl av samma som apple tv, att de dedikerade apparna finns inte där än.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-02-15 21:43
#10

Aha okej, en kille på jobbet sa att man hade åtkomst till alla apparna via den men så var det inte med andra ord.

kissidor
2016-02-15 22:23
#11

jag har fattat det som att den kör android tv vilket ju inte är detsamma som android för mobila enheter eller android wear eller android auto, analogt med att apple tv inte har exakt samma OS och app-utbud som iOS för mobila enheter eller vaddetnuheter för klockor eller apple carplay -  och att man för de appar den saknar får streama/casta till den motsvarande som man får göra med airplay till atv. men om killen på ditt jobb faktiskt har den och vet att alla vanliga androidappar går att köra direkt i den så har jag väl fattat fel 🙂

och bara för den händelse nån retar sig på att jag pratar om android härinne vill jag påpeka att det var jens som började 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-02-16 06:00
#12

Haha.. ;) 

Näe, killen på jobbet har ingen privat utan svamlar nog mest. Han är åt android-hållet och jag håller mig till Apple ;))

kissidor
2016-02-16 11:28
#13

som du vet föredrar jag själv Android, men jag försöker hålla mig påläst och saklig när jag uttalar mig🤓😉

förlåt joab att vi gått lite OT i din tråd 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: