Annons:
Etikettinställningar
Läst 2681 ggr
leifch
3/5/16, 8:20 AM

Öppna iPhone 6s+

Hej har köpt en iPhone 6s plus nu ,varför är där 6siffror. till koden för att öppna den 4 är väl nog kan man ändra till 4

Annons:
johan
3/5/16, 9:21 AM
#1

Använd fingeravtryck och sex siffror så har du en säkrare telefon utan att det blir jobbigt att låsa upp. Men ja, det går att ändra till fyra, men dumt anser jag.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[Jens]
3/7/16, 8:03 AM
#2

Som standard är det en 6-siffrig kod för att ha höjd säkerhet. Du kan även byta så att du använder en alfanumerisk kod, med både bokstäver och siffror. Allt för att försvåra för den som försöker forcera ditt skärmlås.

För att ändra mellan Alfanumerisk, 6-siffrig eller 4-siffrig kod, går man till Inställningar->Touch ID och lösenkod->[ange din nuvarande lösenkod]->Ändra lösenkod->[ange din nuvarande lösenkod].

När ny kod ska anges, finns ett alternativ som heter ”Lösenkodsalternativ” ovanför tangenterna. Klicka där och välj vilket alternativ som passar dina behov bäst och ange ny lösenkod.

Återigen är min rekommendation att använda sig av 6-siffrig kod eller alfanumerisk kod. Jag använder det och med Touch-ID så känns det inte alls så 'jobbigt' utan jag känner mig trygg att veta att jag har bra säkerhet.

leifch
3/9/16, 6:00 AM
#3

Tack för hjälpen ,behåller 6 siffriga kod

Upp till toppen
Annons: