Annons:
Etikettappar
Läst 1186 ggr
Furatekken
3/25/16, 6:03 PM

Appar omistallerar sig själva?

För ett par månader sen råkade jag se i ett ögonblick att min pojkvän hade Tinder. Han hävdar att han inte hade appen och "visade" att han inte hade appen. Såg en annan som hade liknande symbol så tänkte att jag såg väl fel. Nyligen hände det igen, såg Tindersymbolen snabbt. Sa till pojkvännen "Jag såg inte fel då…" Han visade inte sina appar men säger att appar man haft förut ominstalleras automatiskt och man inte kan göra nåt åt det. Talar han sanning? Ps. Jag är aldrig tillåten att titta i hans mobil på egen hand.

Annons:
Hoseok
3/25/16, 6:16 PM
#1

Först och främst: Låter som att ni verkligen behöver hitta ett sätt att lita på varandra mer i erat förhållande.. Fast om han nu ljuger så är ju han som borde skärpa sig.

Jag ser ingen anledning till varför appar skulle installeras när man tagit bort dem. Aldrig hört att det skulle ske på en iphone.

Quirinia
3/25/16, 6:16 PM
#2

Nej, det gör dom inte. :(

[Jens]
3/26/16, 8:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Intressant händelse.

Det kan ske om man har varit osmart 😉 Om jag t ex har en kompis som har en iPhone och vill använda sig av mitt konto på App Store så kan appar installeras per automatik utan att man har själv har installerat appen.

Om min kompis installerar i det här fallet Tinder så har jag i min iPhone med följande inställningar, se bild så kommer Tinder att installeras även på min iPhone per automatik.

Detta är förutsatt att min kompis och jag själv använder samma Apple-ID samt har dessa inställningar som bilden visar.

adress
3/26/16, 3:18 PM
#4

Kan vara praktiskt om man har ex. iPhone och iPad - och vill ha samma appar på båda. Jag har dock appar på iPhone som jag inte vill ha på iPad - och vise versa. Uppdaterar även appar manuellt. Tycker jag har bättre koll då - och kanske några man kan passa på att radera. Samlas ju lätt en del man sällan /aldrig använder. Glad Påsk alla - och glöm inte +1 timma i natt  😴 ⌚️

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: