Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1762 ggr
Nanna70
2016-04-02 20:09

Sony Xperia Z3 Compact vs. iphone 6?

Jag har just nu en Sony Xperia Z3 Compact med ett extra minneskort på 32 GB. Jag vet inte hur stor del av dessa GB som jag utnyttjar, men kanske hälften? Eftersom alla övriga i min familj har iPhone så funderar jag nu starkt på att byta även jag till en iPhone 6. Då kommer vi att kunna använda oss av sms till gruppen o.s.v. Och det är även lättare om man stöter på problem med mobilen om alla har samma system. Som det är nu har de ingen aning om Android och kan inte hjälpa mig vid problem. Vad jag undrar nu är om jag ska välja 16 GB eller 64 GB. Hur ska man tänka här? Jag vill ju inte stå där med slut på internminne då man ju inte kan uppgradera en iPhone på samma sätt som t.ex en Sony. Ni som har en iPhone 6, vad skulle ni säga är bättre/sämre med den än Sony Xperia Z3 Compact? Fördelar/nackdelar?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
[Jens]
2016-04-03 07:58
#1

Jättesvårt att jämföra men jag ska försöka.

Som bekant så har de ju två helt olika operativsystem och de jobbar på olika sätt. Iphone är känd för att ha stabila operativsystem och som bara fungerar och det är vad kunderna hos Apple vill ha. De ska fungera helt enkelt.

Storleken skiljer naturligtvis eftersom Xperia har Compact så iPhone 6 är större.

Jag tycker du ska välja 64 GB för utvecklingen går framåt och apparna blir större och större och lyssnar man på t ex musik så är 16 GB  väldigt lite.

iPhone 6 kamera är grym och det finns överflöd av rådgivningar på hur man ska ta bra bilder med en iPhone. Flickr släppte i december sin kvartalsrapport och mest intressant, var dock statistiken om kameraval bland Flickr's community. Mest populära kameran är iPhone 4, följt av Canon EOS 5D Mark II, följt av iPhone 4S, följt av Canon EOS Rebel T2I och Nikon D90. Detta säger en hel del hur bra kamera det är på en iPhone. Det är en hel del spel för iPhone 4: s 5-megapixel kamera och iPhone 4S 8-megapixel kamera på en webbplats som lockar många professionella fotografer samt amatörer som tar sig själva ganska allvarligt. Merparten av vinnare av bilder är tagna just av en iPhone.

Det enda jag kan se som Xperia vinner på över iPhone 6 så är det batteritiden men jag skulle dock satsa på en iPhone 6S om jag vore du i det här läget för det var en tid sedan iPhone 6 släpptes och i höst kommer iPhone 7. Det finns några riktigt goa nyheter i iPhone 6S som inte finns i iPhone 6.

Ett ytterligare tips är att inte snåla på iCloud-molnet. Ha t ex 50 GB på molnet och det kostar endast 9 kr i månaden och det räcker långt och då kan du med säkerhet spara allt du önskar. Åtminstone ett tag framöver ;)

Hoppas jag kunde hjälpa dig med något.

Nanna70
2016-04-03 13:42
#2

Tack för bra tips. Jag undrar bara iPhone 6 och iPhone 6S är lika stora? Sedan väntar jag iallafall tills 7:an släpps för då blir väl antagligen 6:an billigare.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

[Jens]
2016-04-03 15:34
#3

iPhone 6 och 6S är lika stora. iPhone 6 plus är lika stor som iPhone 6S plus. Du tänker helt rätt. Bättre att vänta fast jag tänker köpa 7an.

Nanna70
2016-04-03 17:13
#4

Tack

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Niklas
2016-04-04 09:50
#5

Om du använder hälften av ett minneskort på 32 GB skulle jag satsa på 64 GB i iPhone.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Nanna70
2016-04-05 08:12
#6

Okej tack för era tips.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
Upp till toppen
Annons: