Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1897 ggr
Fempt
2016-04-20 22:14

Kalendern försvinner

Okej, har panik. Skulle gå in i kalendern för se hur jag jobbade under mars för att checka att allt stämmer med lönen som kommer den 25e och allt är borta. Så allting som har varit är borta. Jag har aldrig rört någon inställning, använt kalendern sen 2012 och allt är borta. SNÄLLA HJÄLP!!! :(((

Annons:
adress
2016-04-20 23:05
#1

#0 Har du ingen backup på kalendern eller ytterligare ngn annan som synkar automatiskt ? Jag har två som går parallellt och synkar med varann hela tiden. Dessutom backup till iCloud och Google ( gmail) så fort jag gör ngn ändring. Kolla i inställningar om synkning /backup av kalendern är markerad . Kanske har du tom en kopia utan att du vet om det. En kalender som är bra och gratis är Week Cal. Den synkar med Apples kalender och finns på svenska. En extra säkerhetsåtgärd och dessutom bättre och trevligare än "originalet".

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2016-04-21 08:11
#2

Under Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Synkronisera . Väl där kan man bestämma hur långt tillbaka man vill Synkronisera kalendern.

Under Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Konton. Ser du om ditt e-postkonto fortfarande synkroniserar med din kalender.

Fempt
2016-04-21 11:32
#3

Har iCloud där allt ska sparas och ingen annan telefon/enhet. Har även prövat det Jens skrev men händer absolut ingenting. Så antar allt är förlorat då :(

[Jens]
2016-04-21 17:14
#4

Är det iCloud kalender som du använder dig utav eller är det en annan kalender ? Varje e-postkonto har en egen kalender. Är det så att du enbart använder dig av iclouds kalender och inte t ex gmail, hotmail, outlook med mera kalender?

Om du enbart använder Iclouds kalender gå till iCloud.com och logga in med ditt Apple ID och tittar på kalendern där . Har allt försvunnit från kalendern?

Fempt
2016-04-22 01:11
#5

Oj.. Alltså jag har ju mitt hotmail konto kopplat till mobilen, sen använder jag kalendern som finns i iPhone från början. Och det är allt som har varit som har försvunnit. Så det som står i kalendern imorgon, övermorgon, om 2 månader finns kvar, men det som var igår är borta.

[Jens]
2016-04-22 08:30
#6

Ok, gjorde du som jag sa? Gick in på iCloud.com för att titta på kalendern där och se om du har historik? Sedan kan du även gå in på hotmail och titta på kalendern där också och se om du har historik. Historik menar jag att du har kvar allt som du har lagt upp tidigare.

Annons:
[Jens]
2016-04-22 09:35
#7

Att jag frågar på inlägg #6 är om du har kvar din historik så betyder det att det är en inställning i din telefon som är problemet men har du inte kvar din historik så betyder det är det är borta för gott. Huruvida det har gått till kan jag tyvärr inte svara på.

Upp till toppen
Annons: