Annons:
Etikettappar
Läst 3129 ggr
[Jens]
2016-04-20 23:34

Vissa appar får ett annat språk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag går bet på detta och förstår inte varför jag får vissa appar i ett annat språk (japanska). Jag har kollat överallt men förstår inte varför det blir så. Jag har kollat iTunes och även under tangentbord via iphone.

Jag vet att jag en gång i tiden råkade av misstag lägga till Japanska men tog bort det men kan det vara så att den ligger kvar och skräpar ?

 bilderna visar: till vänster ser ni appen recordium och till höger imdb.com sökningsfunktion.

Annons:
Sindri
2016-04-20 23:41
#1

För ett tag sedan kunde min (Android)telefon bara skriva på kinesiska. Ställde in språket på svenska hundra gånger, men inget hjälpte. Det var bara att återställa den . Jag gjorde säkerhetskopior av allt, hade som tur var ett annat sim-kort som jag kunde lägga över adressboken på.

Jag provade först med en mindre Återställning, d.v.s. en som inte raderade allt i telefonen och sim-kortet och det fungerade tack-och-lov. Annars är det bara att göra en fullständig.

Har ju inte riktigt koll på hur iPhone fungerar, men en Återställning måste man kunna göra.

Sindri
2016-04-20 23:43
#2

Oj, jag svarade på ditt inlägg med en annan rubrik och utan text.

För mig var det alltså sms som var drabbat. Men kanske det ändå är samma sak; om din japanska ligger och skräpar så kanske du måste göra en Återställning.

[Jens]
2016-04-20 23:47
#3

Funkar inte eftersom det kommer tillbaka tyvärr.

[Jens]
2016-04-21 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

När man är envis så satte jag mig ner och tog mig tid att gå igenom alla inställningar i hela telefonen och jag hittade till slut problemet.

Jag skrev tidigare att jag råkade sätta igång japanska under Allmänt > Tangentbord. Jag tog naturligtvis bort det men det visade sig att när jag lade till Tangentbordet japanska så lades det till ytterligare en inställning utan att jag visste om det. Under Allmänt > Språk och region så lades japanska till ! (se bild)

Jag tog bort detta under Föredragen språkordning och sedan funkar allt som det ska igen. 🙂 När jag tog bort Tangentbordet japanska så ska japanska även försvinna under Föredragen Språkordning men det verkar som det är en bugg. Jag provade att lägga till Engelsk tangentbord och sedan tog jag bort det och då försvann det från båda platserna vilket inte japanska gjorde.

Sindri
2016-04-21 09:13
#5

Vad skönt att det löste sig! Man känner sig lätt galen när sånt händer och man inte på något logiskt sätt kan fatta varför.
Tålamod är en dygd!

adress
2016-04-22 15:21
#6

#4 Precis det jag tänkte tipsa om - men för sent. Såg inte inlägget förän nu. Skönt att det löste sig.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
Upp till toppen
Annons: