Annons:
Etikettmusik
Läst 1756 ggr
StenErik
2016-04-26 09:04

Apple Music på Itunes

Hej,

Sedan en tid är det hopplöst att få igång Apple Music på datorn (Win10) direkt när jag startar iTunes. Spelar ingen roll om jag kört AM på iphone tidigare eller ej. Felmeddelandet säger att jag inte kan spela låten för att jag inte är inloggad trots att status säger att jag är det.

Att få svar via Apple-supporten… jojo…

Annons:
Niklas
2016-04-26 09:24
#1

Har du senaste versionen av iTunes installerad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

StenErik
2016-04-26 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja, 12.3.3 - den Version som anger om jag vill ladda ner iTunes.

Niklas
2016-04-26 12:18
#3

#2: Jag skulle prova att logga ut och in i iTunes och därefter installera om iTunes om det fortfarande inte fungerar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

StenErik
2016-05-14 16:00
#4

Hej igen.

Har testat dina förslag. Men tyvärr ingen skillnad.

Istället synkas inte  längre info om spelade låtar mellan mobil och  iTunes i datorn.  Just det har funkat tidigare i flera år. Efter att jag installerade Apple Music skedde uppdateringen med någon dags fördröjning. Men nu har funktionen heldött.

adress
2016-05-15 01:16
#5

Har du 64 bitar eller 128 på iTunes.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

StenErik
2016-05-15 13:03
#6

64 bitar

Annons:
Niklas
2016-05-16 10:35
#7

#4: Då kommer jag inte på några fler tips. Är datorn uppdaterad till senaste versionen av operativsystemet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2016-05-16 11:57
#8

#6 Är det samma Version för iTunes - eller kan du köra 168 bitar på datorn också. Är lite osäker - men har för mig att några bekanta har haft det problemet på Windows . Kör inte det operativsystemet själv. Annars har jag också slut med tips åt dig.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[joab]
2016-05-16 14:51
StenErik
2016-05-20 22:48
#10

Tack. Har testat de som är relevanta för windows. Tyvärr består problemen. Och att få kontakt med kundtjänst… Varför har Apple inte en simpel mejlfunktion? Såklart för att de då skulle dränkas av frågor från missnöjda kunder.

StenErik
2016-05-26 23:26
#11

Strul fortsatte så jag har avslutat Apple music. Funderar på Spotify i stället.

StenErik
2016-05-26 23:27
#12
adress
2016-05-26 23:46
#13

#10 Har Windows enkel mailfunktion till support…… 🤓 Har du googlat på problemet. Borde finnas fler som haft liknande problem.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
StenErik
2016-05-28 17:54
#14

Jag har googlat en del men inte lyckats hitta något som lett mig vidare. Har någon stor it-aktör en vettig mejlsupport? Tror inte det. Så absurd är den här världen.

StenErik
2017-04-16 23:52
#15

Så småningom fick jag en lösning om avinstallation i ett antal specifika steg och sedan återinstallation - inte av Apple utan av en Windows-kunnig konsult. Så då fick jag AM att funka anständigt. Men på senare tid har jag upptäckt att låtar/album bara försvunnit från iTunes. Det handlar om egna köpta cd som jag har rippat till mp3.or och haft på datorn/itunes i flera år. Jag har kvar de rippade filerna men när jag klickar på dem för att lägga in dem i biblioteket spelas de visserligen upp men läggs inte in i biblioteket. Först när jag rippat dem en gång till lyckas jag lägga in dem i biblioteket. Irriterande och en del manuellt onödigt jobb.

Upp till toppen
Annons: