Annons:
Etikettitunes
Läst 1376 ggr
Martin
5/16/16, 8:23 PM

Problem med Itunes - Lägga över material till iPho

Jag är inne på min tredje iPhone och har oftast mest lagt över bilder och filmer från iphone till datorn och det har aldrig varit problem.

Har även raderat och återställt en telefon för ganska längesedan, och kör kontinuerligt backup.

Tänkte nu lägga över ett par filmer från datorn till min iphone och har sett till så de är i mpg4-format och iTunes hittar dem.

När jag trycker på "utför synkronisering" så får jag upp att "itunes är kopplat till en annan iphone, vll jag fortsätta raderas iphonen och ersätts med innehållet i denna".

Frågan är: Har jag en spökversion av en gammal iphone liggande någonstans utan att jag vet om det som iTunes är kopplat till? (tittar jag på den iphone jag har den kopplad till så är det rätt iphone (6plus, 64 GB). 

Någon som har en förklaring?

mvh Martin

Annons:
Niklas
5/17/16, 11:38 AM
#1

Om du tittar i iTunes inställningar, finns det någon säkerhetskopia från en annan iPhone där?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
5/17/16, 11:40 AM
#2

Jag skulle föra över filmerna med någon app i stället. Exempelvis Box, BitTorrent Sync eller Dropbox.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
5/17/16, 3:44 PM
#3

#0 Tror också du har en gammal säkerhetskopia liggandes i iTunes. Kolla i inställningar. Går AirDrop att använda i detta sammanhang - bara en fråga. Har använt Dropbox.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
5/17/16, 3:53 PM
#4

#3: Jag tror att AirDrop kan fungera.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
5/18/16, 1:04 PM
#5

#0 Martin Hur har det gått ? Intressant när du ber om hjälp att även få feedback på resultatet. 😇

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Martin
5/19/16, 8:55 PM
#6

Såklart #adress. Har dock inte hunnit sitta med det förrän ikväll. Har raderat alla gamla backuper, där låg mycket riktigt ett gäng - några så gamla som 2 år.

Räcker dock inte. Får upp samma felmeddelande.

Klart att det finns andra sätt att få över filmerna, men det bör ju fungera så här också (via iTunes)? Det man (jag) blir orolig över är ju att något inte lagras rätt med backuper osv. Men å andra sidan vet jag att de funkar (funkade) för när jag bytte telefon för några månader sedan så funkade det klockrent när jag drog in backupen i den nya,.

mvh Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: