Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1085 ggr
Novelia
5/24/16, 7:22 PM

Hur spara kontakter?

Imorgon byter jag från Iphone 5s till 6s och jag undrar hur jag spar mina kontakter ner till simkort/annat sätt för att kunna behålla dom och få in dem på min nya? Google hittar inget vettigt om detta.

Jag tänkte göra en fabriksåterställning på 5s då mamma ska ta över den och då försvinner förhoppningsvis allt inklusive mina kontakter.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Novelia
5/24/16, 7:48 PM
#1

Jag som aldrig mer skulle ha en Iphone! Nu sitter man här med både iCloud, iTunes och alla dess morfadrar nynerladdat och kan fortfarande inte spara sina kontakter! iTunes hittar inte ens Iphone. Är detta ett skämt?  

Jag har ryckt allt mitt  hår och den nya telefonen har inte ens kommit ännu… Why skaffade jag en Iphone IGEN? Man tycker ju att jag borde ha lärt mig av alla gånger jag försökt föra över bilder. Men icke.

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
5/24/16, 7:50 PM
#2

Och OM jag nu skulle lyckas spara kontakterna till datorn så lär jag ju får sitta 24 h IGEN med att få över dom till den nya.

I have no sympathy for people without empathy

adress
5/24/16, 10:12 PM
#3

Gör du en backup på din gamla i iTunes först innan du kopplar upp den nya till iTunes - kopieras alla kontakter. Så först Säkerhetskopiera din gamla. Sedan koppla in din nya i iTunes och svara ja på frågan om att lägga in din säkerhetskopia i den. När allt detta är klart och du kollat att allt fungerar i den nya - då återställer du den gamla - som ny. Sedan är det bara att lämna den till mamma . Du kan även kolla " Bruksanvisning" på telefonen. Finns på Apple hemsida på Support. Där står allt i tur och ordning.msvårt att göra fel. https://help.apple.com/iphone/9/

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
5/25/16, 10:49 AM
#4

Just kontakterna sparas dessutom i iCloud om du inte har valt bort det och då bör du se kontakterna så snart som du har aktiverat den nya telefonen med ditt Apple-ID.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Novelia
5/25/16, 11:41 AM
#5

Tack!

Jag lyckades igår koppla telefonen till iCloud, blir spännande att se om kontakterna finns kvar när jag kopplar den med  den nya telefonen : )

I have no sympathy for people without empathy

Niklas
5/25/16, 11:53 AM
#6

#5: Det gör de. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: