Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 895 ggr
Biancaa
6/12/16, 8:05 PM

Icloud backup, bilder kommer inte?

Hej! Jag försökte ställa in min mobil med en iCloud backup, hade 2 stycken och testade den första. På 3 dagar så hade mina bilder fortfarande inte kommit in, så jag testade med den andra istället. Men fortfarande inga bilder. Testade att koppla in mobilen i datorn, men bilderna visas inte där heller. Någon som vet vad jag kan göra, eller är det kört för mina bilder?

Har en iPhone 5s,

Annons:
[Jens]
6/13/16, 7:11 AM
#1

Jag ser att flera här har haft samma problem som t ex denna tråd: http://iphone.ifokus.se/discussions/4f2ba8a5d3b4fd7070001011-var-tar-bilder-i-icloud-vagen

Vet du hur du har lagrat dina bilder? Du kan gå till iCloud.com och logga in där och se om du hittar dina bilder där. Har du t ex tittat under Inställningar > iCloud > Bilder. Är denna funktion aktiverad?

Biancaa
6/13/16, 2:24 PM
#2

#1 Jag sparar inte mina bilder i iCloud men i fortsättningen så kommer jag att göra det, så har inte de aktiverat och har aldrig haft. Däremot så har jag gjort såhär förut, att jag säkerhetskopierade med iCloud och ställde in mobilen med den och då fick jag mina bilder.

[Jens]
6/13/16, 4:55 PM
#3

Då är jag rädd att dina bilder har försvunnit.

Biancaa
6/13/16, 6:16 PM
#4

#2 Ajdå, det sög ju men tur att jag inte hade så viktiga bilder i mobilen då, mest skräp. Men ändå tråkigt, vissa var ju fina.

Upp till toppen
Annons: