Annons:
Etikettitunes
Läst 2544 ggr
andyphone
7/23/16, 11:47 AM

Röstmemon överföring

Hej, jag är en äldre gubbe, som inte är hemma i datorvärlden Vill föra över mina röstmemon till min PC Dels från en äldre iPhone 3 och dels från min nuvarande iPhone 4S Kan jag göra det till samma dator? Är det med hjälp av iTunes? Blir ljudinspelningarna i så fall sparade på min dator? Vänligen Andy

Annons:
[Jens]
7/23/16, 12:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja det kommer att sparas i iTunes under Musik och vill du spara det på en särskild plats så kan du högerklicka på filen och välja kopiera och sedan klistra in där du önskar ha den sparad och i mitt fall så sparade jag filen på skrivbordet i m4a-format. Vill man ha filen i mp3 så finns det program för det som är gratis på nätet.

[Jens]
7/23/16, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 2.

andyphone
7/24/16, 6:38 PM
#3

Tack för fint svar

Innan jag försker testa så undrar jag hur jag gör när det är två olika iPhone, som ska anslutas en i taget. jag vill inte att appar resp inehåll i ena telefonen ska föras över till den andra - något jag måste tänka på i förväg?

// Andy

[Jens]
7/24/16, 6:47 PM
#4

Ja, du kan alltid bestämma när du har anslutit din telefon till iTunes att inte Synkronisera röstmemon.

andyphone
10/1/16, 1:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej igen - 

Jag lyckas inte spara röstmemo-filen någonstans

Jag använder Win 10

Jag får upp denna bild vid högerklick - sedan begriper jag inget,,,,

Inget för gubbar över 70,,,

// Andy

[Jens]
10/1/16, 8:22 AM
#6

.. och jag har inte PC =)

Har du provat 'drag and drop', dvs markera filen och håll ner vänsterknappen och dra det till skrivbordet och släpp?

Annons:
[joab]
10/1/16, 9:48 AM
#7

Går det att maila över ljudklippen? Kan vara ett alternativ. Jag minns inte om man kunde det i äldre iOS-versioner, men i nuvarande Röstmemon-appen går det utmärkt.

Upp till toppen
Annons: