Annons:
Etikettfoto-film
Läst 1619 ggr
druttizen
2016-08-02 16:04

Lagring, Moln & Utrymme

Hejsan

Ska åka utomlands om ca 1 månad och har en iphone 5s 16gig.
Idag tar dokument och data stor plats och jag som gärna fotar mycket måste tömma innehållet till datorn varje dag. Men utomlands tar jag inte med mig datorn.

Finns det något smidigt moln eller annan lösning där man kan skicka iväg fotona och sedan radera bilden i mobilen men veta att det är sparat på molnet?

Tips och lösningar får gärna hagla in!
Tack på förhand! 🙂

Annons:
adress
2016-08-02 19:11
#1

Varför inte Apples egen - iCloud. Finns ju redan i din telefons inställningar. Viss mängd ingår - men det går att utöka till liten kostnad.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

johan
2016-08-03 10:20
#2

Google Photos kan ladda upp bilder själv när du tar dom, eller vänta tills du har Wifi. 

Där har du gott om utrymme gratis. 

En sak jag gillar med Google Photos är att den kan Synka ändringar både från och till kamerarullen, så om du t ex redigerar en bild i Google Photos, så kan samma ändring sparas ned till kamerarullen, och tvärt om.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

adress
2016-08-03 22:51
#3

Störst utrymme - gratis - får du med molntjänsten Mega. Appen finns som vanligt på AppStore. Den ger 50 GB - det räcker långt. Tre ggr mer än du har på telefonen. Tuta och kör - och ge gärna feedback på förslagen du fått. 😇

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

druttizen
2016-08-04 11:36
#4

Mobilen synkas med iCloud idag, men uppfyller inte helt mina önskningar. Den är bra ifall mobilen tex kraschar och allt då går att nå på iCloud.
Vill kunna radera i mobilen för att frigöra plats för nya foton på resande fot, men veta att bilderna ändå ligger kvar på moln. Så det inte raderas även där, som vissa molntjänster gör.

Laddade precis ner Mega-appen för att testa, den låter ju väldigt intressant. Google Photos är redan fyllt ser jag.  Det är kopplat till min blogg och automatiskt lagras där när jag laddar upp foton i blogg.

Tusen tack för era tips  🙂

druttizen
2016-08-08 18:58
#5

#3 Jag måste återkoppla med lite feedback nu 😃
Har nu börjat använda appen MEGA i vardagen och nyligen fått kläm på hur den fungerar. Riktigt bra molntjänst och smidigt dessutom! Kommer bli väl använd på semestern.

Tack för detta jättebra tipset! 😎

Upp till toppen
Annons: