Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1326 ggr
druttizen
8/23/16, 4:03 PM

Fingerigenkänning (Touch ID)

Hejsan

Jag har en iphone 5s som precis hämtats från reparatören.  Han har bytt ut min lcd skärm/front, då den förra åkte i gruset. Nu fungerar inte fingerigenkänningen och enligt honom kanske det inte går att få igång den funktionen igen. Vilket är tråkigt då jag betalade en del i hopp om att få en komplett fungerande 5s.
Home knappen är alltså en helt vanligt knapp nu…

Är det kört??
Eller går det få ordning på finger/touch ID funktionen igen??

Annons:
[Jens]
8/23/16, 5:23 PM
#1

Reparatören? Det låter inte som en auktoriserad service från Apple ? De skulle ha fixat det men frågan är hur mycket det skulle ha kostat? Har du frågat dem innan? I vilket fall som helst så skulle jag har rekommenderat dig service från Apple och inget annat ställe.

druttizen
8/23/16, 5:48 PM
#2

Lämnade in den på mobilrep.se här i Norrköping.
Jag nämnde för dom att mobilakuten tag 95 kr mindre för att byta front och då fick jag till svar att de har nån billig kopia från kina, medan vi på mobilrep kör med original vilket ökar kvaliteten enormt..
Jag tog för givet att allt bli komplett och fungerbart och valde då att betala 95kr extra för att få det via mobilrep istället. Dvs 795:- totalt. De sa inget om fingerigenkänningsknappen alls.. Inte förrän jag återkom strax efter hämtning, för att fråga om knappen som jag upptäckte var ur bruk..

Känner mig lite lurad just nu och tycker mobilrep borde nämnt detta åtminstone, innan jag ens lämnade in den… Var i kontakt med apple support nyss och fick koneo.se rekommenderat. De samarbetar med apple iallafall, så skickat iväg ett mail för att hoppas på det bästa..

[Jens]
8/23/16, 6:00 PM
#3

Ja, jag förstår dig. Det är tråkigt när det händer sånt här. Finns det något avtal på papper som säger att de ska ha fixat Touch-ID så ska du påpeka det men står det endast glas så blir det nog svårt.

Hoppas det kommer lösa sig för dig. Jag vet att Apple är dyra men värd varenda öre. Nu kommer Apple gör en värdering först vad det kommer att kosta och frågan är då om det är värt pengarna gentemot att köpa en ny.

Zpookey
8/25/16, 2:34 PM
#4

#2
Om du betalat 795:- för display samt byte av display så är det definitivt inte original. Och original har TouchID.
Tror knappast att skilladen mellan "original" och "billig kopia från Kina" bara är 95:-
De har nog samma billiga kopia från Kina på mobilrep.se……fast dyrare för dig.
Visst hade det varit dyrare att lämna in den hos Apple men du hade å andra sidan antagligen fått en ny telefon…eller en refurbished. Det sistnämnda betyder att det är en som blivit reparerad och testad av Apple själva. Och Touch-ID hade funkat.

druttizen
8/25/16, 4:07 PM
#5

Tack för svar!

Jag reagerade också på sådana detaljer, men gick på hans ord. 
Man skulle kunna säga att han gått ut med falsk info då. Lurats helt enkelt..

Zpookey
8/25/16, 4:10 PM
#6

#5
Nu vet jag ju inte vad det är för ett företag men från det du beskriver så verkar du ha blivit lurad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: