Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1470 ggr
sophiemadeleine
2016-09-23 17:25

Halebop och IPhone 7 ..

Off topic och kanske lite av ett i-landsproblem - men, vill höra vad ni tycker om detta.. Jag beställde en IPhone 7 via Halebop's releasesläpp, på minuten när de öppnade förköpet. Fick en såkallad "beställningsbekräftelse" där det stod att man skulle få orderbekräftelsen inom 24h pga högt tryck. So far so good :) Men när det började närma sig 48h utan någon orderbekräftelse så kontaktade jag dem via chatten, och fick till svar att jag fanns i en särskild "lista", och att jag och de andra som var i min "situation" skulle få orderbekräftelse till veckan. Veckan gick - utan någon orderbekräftelse eller mail, så jag kontaktade dem igen 5 dagar senare och frågade vad som hänt, men fick då till svar att man inte kunde hitta någon order i mitt personnummer? …liksom what? och att jag skulle återkomma nästa dag. I det här fallet en vecka efter förbeställning, och vid tidpunkt för leveranser för de första i kö.. Kontaktade dem nästa dag, och dåå får jag veta att min order annullerats pga en fel siffra i personnumret.. . Då jag typ har OCD när det gäller siffror, så köpte jag det inte alls och ifrågasatte och undrade om jag kunde få någon kopia eller liknande på denna "felaktiga" order. Men nej, det var omöjligt att få fram för ordern var helt borta ur systemet.. Väldigt intressant med tanke på att dom i samma veva just kunnat säga "anledningen"? Eftersom jag hade förlitat mig på en leverans så har detta skapat problem för mig, då jag inte har någon telefon alls i dagsläget :( Det som gör mig mest besviken i det hela är att man inte under hela veckan åtminstone kunde talat om för mig att något (vad det nu handlade om) strulat till sig! Och speciellt att man annullerat min order - så jag åtminstone kunnat ställa mig i kö någon annanstans i tid. Istället fick jag i princip tjata mig till ett svar, och ett sådant svar! Och om det nu skulle varit "felaktigt personnummer" så hade man ju haft en hel vecka på sig att korrigera det, de hade ju trots allt min mail, som jag fick min beställningsbekräftelse till. Istället säger man absolut ingenting och annullerar. Är 100% övertygad om att dom bara hittat på en anledning.. Kundbemötandet har varit dåligt, man har gett lovord, för att sen inte ta på sig något överhuvudtaget.. Man skyller på mig som kund, när det är så uppenbart att så inte är fallet. :( Samma sak verkar ha hänt fler än mig, om man kollar på deras fb-sida.. Beställde via Tele2 istället i lördags, dock får jag nu vänta 6-7v .. Nu till min fråga, är detta Ok? Att inte ens kunna informera kunden på 1vecka att beställningen annullerats? Är helt övertygad om att jag inte ens hade fått vetat det ännu om jag inte varit på dom och frågat så mycket.. Urdåligt, såå besviken :( Någon mer som råkat ut för detta? :(

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Niklas
2016-09-24 10:08
#1

Jag tycker att du ska mejla chefen för marknadsavdelningen och berätta hela historien. Fråga om det är så han/hon tycker det ska gå till. Det brukar funka bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2016-09-24 10:26
#2

#0 Nu vet jag inte om du skulle förlänga abbonemang - eller köpa utan. Det är stor skillnad för hur man kan agera. Har du inga förpliktelser - är det bara att hoppa av beställningen. Många lägger bokningar redan första dagen hos flera olika. Det finns Apple - Telia och så vidare. Själv hade jag hos just Apple och samtidigt Telia. I mitt fall var/blev Telia snabbast - och jag hämtade den hos postombud en vecka senare. Avbokade Apple - och allt klart. iPhone 7 128GB Svart.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

sophiemadeleine
2016-09-24 23:42
#3

#1 Tack för tipset:)! Försökte faktiskt få komma i kontakt med någon chef/ansvarig men grejen är att all kontakt verkar på genom supporten, och när jag frågade om man kunde få prata med någon ansvarig så ignorerades den frågan bara.. Istället svarade dom på något annat, så orkade inte tjata mer :/ Man blir ju så drabbad liksom, jag menar 6-7 veckor (som väntetiden ligger på nu hos de flesta ställen) är ju ganska lång tid :( Har fått låna en telefon av en kompis nu iallafall, men man hade ju önskat att Halebop tagit sitt ansvar och skött det hela lite bättre :( 🙈

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
2016-09-24 23:49
#4

#2 Nejdå, hade inga förpliktelser hos Halebop, och i och med att man helt plötsligt (och 1v senare) annulerat min order så hamnade jag ju automatiskt på ruta 1 - lagom till alla köer redan är huur långa som helst :( Har somsagt lagt en beställning hos Tele2 förra lördagen, så nu är det bara att vänta till någon gång i mitten av November 🙈 Jag hoppas de kan skicka tidigare, men lika bra att inte förvänta sig för mycket :p

Medarbetare på Chihuahua

Niklas
2016-09-26 13:44
#5

#3: Fråga inte dem hur du ska kontakta ansvariga. Ta reda på det själv. Kolla Hitta.se och Allabolag.se till exempel. Det går nog att ringa växeln och fråga efter mejladress till marknadschefen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

sophiemadeleine
2016-09-26 16:29
#6

Tack Niklas, så långt tänkte jag inte :D Kanske borde släppa det, men det känns bara så orättvist hur dom gjorde :(

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Niklas
2016-09-28 11:03
#7

Egentligen tycker jag att du ska välja något annat ställe att köpa din telefon.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: