Annons:
Etikettappar
Läst 947 ggr
kissidor
9/24/16, 4:53 PM

Behöver lite apptips för iPhone

jag behöver lite råd och hjälp med att hitta motsvarigheten till ett par favoritappar från mina androidenheter nu när jag fick för mig att testa att ha en iPhone 7 som jobbtelefon. jag är nöjd med telefonen i sig men jag är inte blåst av stolen av den så jag måste få det att funka lika bra som förut som helhet för att kunna behålla den.

så, till att börja med något som jag tyvärr tror inte går att ordna utan Jailbreak, men jag frågar ändå för säkerhets skull. mellan iPhones så finns ju en inbyggd funktionalitet så att om man vill ha det så kan man få sina sms att dyka upp på alla sina enheter. detta finns inte inbyggt i android, men löses galant med en app som heter pushbullet och som också kan installeras som ett tillägg i chrome, vilket gör att jag kan få och besvara ett sms till en av mina androidenheter från vilken annan androidenhet som helst eller från en windowsdator. en app som heter pushbullet finns även för iOS, men den gör tyvärr inte alls samma sak. har även testat något som heter pushover men det verkar inte heller ha det jag söker. finns detta öht för iOS? den delen av det som är viktigast är att sms från iPhonen ska vidarebefordras automatiskt till min privata androidtelefon, det andra kan jag göra avkall på. de behöver inte komma fram som sms, om de tex kommer fram som mail istället är det också ok.

det andra är säkert lättare att lösa, jag använder en androidapp som heter deliveries och exakt den hittar jag inte för iOS men jag är övertygad om att det finns en annan lika bra. den lägger automatiskt till alla leveranser till mig med alla möjliga speditörer världen över genom att jag har reggat mitt telefonnr och min mailadress i appen. vilken iOS-app gör samma sak bäst?

tacksam för hjälp 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Niklas
9/25/16, 8:18 AM
#1

Det finns en app som heter Deliveries. Kan det vara den? Deliveries: a package tracker av Junecloud LLC https://appsto.re/se/DGbwr.i Annars verkar den här vara omtyckt: Parcel - Leverans spårning av Ivan Pavlov Pty Ltd https://appsto.re/se/JMWyw.i Jag har inte provat någon av dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/25/16, 8:19 AM
#2

När det gäller din andra fråga tror jag inte att det går att lösa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
9/25/16, 8:52 AM
#3

#1 jo jag såg att det fanns en som också hette deliveries, men jag tror inte det är samma. Parcel verkar lovande, jag ska testa den, tack 🙂

#2 var rädd för det 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
9/25/16, 10:36 AM
#4

testat parcel nu men vill helst ha nåt med mer funktionalitet. 

ni som använder postnord-appen vet ju att om ni reggar mobilnr och mailadresser i den kommer appen själv att kunna hämta in försändelser som skickats till er. mycket bekvämt och i vissa fall mer än så om leverantören inte själv skickar dessa uppgifter. 

den funktionen har deliveries för android  för alla ordrar på e-bay och amazon. det är även lite enklare att manuellt lägga till en leverans, man behöver inte copy/paste utan när jag markerar ett trackingnr i tex ett mail förstår appen att jag vill lägga till den leveransen.

av beskrivningen verkar det som att iOS-appen som också heter deliveries men inte är densamma som "min" deliveries kan ha samma möjlighet att autoimportera amazon-köp, men det verkar fattas många tjänster i den som tex DB schenker och china post vilka man ju självklart vill ha. dess recensioner försämras också kraftigt mot slutet. så jag drar mig för att köpa en betalapp med dessa små orosmoln.

ska ta och testa en som heter aftership nu och se om den ger mer än parcel, men är tacksam för fler tips - det måste väl vara fler än jag som har god nytta av dessa funktioner och använder en sådan app 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: