Annons:
Etikettapple-id
Läst 2400 ggr
lucinda90
7/3/17, 2:07 PM

Radera min iphone (Hitta min Iphone) PROBLEM!

Jag har ett problem. Jag ska försöka ta det från början och ta med allt trots att det är invecklat.

För ett tag sedan gick min telefon sönder så skickade in den då jag har Trygg48 försäkring. Telefonen var helt krossad så såg absolut ingenting. Vi fabriksåterställde den (men little did I know) dum som man är så förstod man ju inte att man skulle radera enheten som exempelvis Hitta min Iphone.

I alla fall försökte jag logga in på iCloud med epostadressen och lösenordet som jag VET att jag har men det gick inte. Stod något i stil med att det inte gick att ansluta. Så var det i några dagar. Jag försökte sedan återställa lösenordet och efter mycket om och men gick det. Jag loggar in på apple med nya lösenordet och ser då att det står min mammas namn och hennes uppgifter där, men MIN epost-adress. Jag vet att jag för många år sedan när jag skaffade min första Iphone så använde jag mig av mammas uppgifter. Men hur kan det ha kommit till den nya telefonen? Jag tycker det hela är så konstigt för jag VET exakt vilket lösenord jag har och epost och jag skulle aldrig byta.

Nu till det konstiga. På min första Iphone använde jag mig av mammas uppgifter. Men till den nya (som nu gick sönder) använde jag ju mig av MINA uppgifter (min epost, lösenord, personnummer, etc). Men ändå blir det kopplat till mammas uppgifter. Så var det inte innan. Jag vet inte vad som har hänt, men jag måste ju avaktivera Hitta min Iphone på denna telefonen som nu gick sönder men jag kommer inte åt telefonen. Som sagt: När jag loggar in med eposten och lösenordet jag vet att jag har kommer jag till en annan Iphone (en gammal) och inte till min nya som jag ska radera. Jag blir HELT GALEN SNART. Och jag vet ju att jag inte bytt epost-adress eller någonting. Någon annan som vart med om liknande?

Annons:
Niklas
7/4/17, 9:47 AM
#1

Apple-ID:t är egentligen inte kopplat till en specifik telefon så jag kan förstå att om du har använt din mammas uppgifter tidigare så ligger de kvar. Du får byta helt enkelt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: