Annons:
Etikettvarningar
Läst 16847 ggr
Melizzy
8/25/17, 10:18 PM

Panik, virus!!

Hej, jag är i desperat behov av hjälp. För en stund sen fick jag ett meddelande från Apple att de upptäckt 3 st virus på min iPhone 7.Bara inom några dagar skulle dem tydligen kunna förstöra iCloud-data, och kontakter mm. Jag fick lite smått panik, då jag tittat på porr ibland😶. Syns det vilken hemsida viruset kmr ifrån? Jag kan INGENTING om sånt här, hur får man bort det i så fall? De länkade en app jag skulle ladda upp, men det var jättekrångligt. Snälla hjälp mig!!😰

Annons:
Kirnzy
8/25/17, 10:34 PM
#1

Det är många fejk/reklam sidor som säger att man har massa virus och vill att man ska ladda ner saker, är du säker på att det inte är något sånt? Vart fick du meddelandet ifrån?

[memoirsofaclone]
8/25/17, 10:38 PM
#2

Kanske är det den där appen som de vill att du ska ha som är det riktiga viruset. Bara en varning, för man vet aldrig. Har dock inte iphone så vet inte hur man löser det, men det är inte ovanligt att det kommer upp meddelanden att något ''måste fixas'' och att man ska ladda ner en massa saker. Finns det något sätt att verifiera att det verkligen är Apple som är avsändaren?

Sindri
8/25/17, 11:34 PM
#3

Med största säkerhet någon som försöker hacka din iPhone! Kan inte tänka mig att Apple skulle bevaka varenda iPhone i världen och skicka separata meddelanden.
De som skickar såna här meddelanden vill just att folk skall drabbas av panik och göra oöverlagda saker.
Jag har fått massor med mail till min dator från såna som påstår sig vara Google, eller Microsoft eller nån annan. Det är allt från att jag vunnit pengar och resor, till att allt på min dator kommer att raderas.

Apple har väl någon sorts support i Sverige? Chattforum?

Niklas
8/26/17, 8:15 AM
#4

Strunta i det där. Om du inte har jailbreakat telefonen har den inte virus. Apple skickar inte såna meddelanden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
9/13/17, 10:50 AM
#5

Kom "varningen" via mail?
Släng skiten….det är bara bluff.
Apple är inget antivirusföretag.

Kom "varningen" medan du surfade med Safari?
Rensa temporära internetfiler i inställningarna för Safari.

Upp till toppen
Annons: