Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1289 ggr
[Tuulikki]
8/26/17, 8:30 PM

Pris för beg. iPhone 6s?

Jag har bestämt mig för att sälja min kära telefon då jag vill uppdatera mig. Men, jag har ingen aning om vad jag skulle kunna ta för den. Jag vill inte sätta ett orimligt pris men heller inte skänka bort den liksom. Så jag frågar er som har koll!🙂 
Detta är vad jag vet om telefonen (jag rabblar upp allt för jag vet inte vad som är relevant eller ej):

- iPhone 6s rose gold
- 64gb minne.
- Haft skärmskydd och skal sen dag 1
- Olåst
- Originalkartong och hörlurar medföljer (även en herrans massa skal & fodral om man vill)
- 1 år gammal
- Funkar klockrent, ett mindre skönhetsfel (trots att jag varit typ pedantiskt noggrann..)

Vad är ett rimligt pris tycker ni? Har försökt kolla runt på Blocket och liknande men blir inte det minsta klokare av det tyvärr.

Annons:
christerclaesson
8/27/17, 12:36 PM
#1

Det var en mycket bra fråga då jag själv går i liknande tankar. Har en iPhone 6 med 64 GB minne.

Jag kollade på Blocket och hittade då en massa telefoner från Infocare, dvs telefoner som lämnats in för reparation. Säljs ofta med viss garanti. De flesta hamnar på 3000-3500 kr beroende på modell och framför allt på storleken på minne. Så där har du väl ett riktmärke.

[joab]
8/27/17, 6:24 PM
#2

Man kan få sin enhet gratis värderad på till exempel mtorget.se.

[Tuulikki]
8/27/17, 10:20 PM
#3

#1 Tack för svaret! Tycker det är knepigt att sätta pris på saker, särskilt elektronik då jag inte har koll på vad sakerna är värda🤪

#2 Vilket bra tips! Det tar jag med mig.

Som det ser ut nu är det en som ska köpa telefonen imorgon så jag håller tummarna för att få den såld. Vi har kommit överens om 3300kr.

Upp till toppen
Annons: