Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 4811 ggr
Hästbäst
2017-08-29 16:50

Problem efter skärmbyte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vi bytte skärmen på min iPhone 6 och det gick väl sådär… Framkameran fungerar inte och touch id funkar inte heller. När man "öppnat" telefonen och lossat skärmen så var det en stor silverplatta man skulle flytta över. När man skulle lossa den så var man tvungen att vara försiktig vid touch-id knappen. När vi ryckte upp den så skulle en svart "ledare/kabel" som satt vid touch-id följa med (som den gjorde) men en liten silverbricka som suttit under lossnade. Vi satte tillbaks den där under när vi skulle sätta fats det på den nya skärmen, dock så sitter den nog lite löst. Så jag vet inte om det kan vara problemet till att det inte funkar… "Ledaren" till framkameran såg vi hade gått av på halva (bild) det är kanske pga det som framkameran inte funkar då den här genomskinliga kamerahållaren som kameran skulle sitta i var ditsatt lite snett så kameran också blev sne (bild). Ni får gärna skriva vad ni tror, kan touch-Id ha något att göra med att kabeln är trasig eller? Jättetacksam för hjälp😊!

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Niklas
2017-08-30 08:06
#1

Jag tycker du ska gå till en auktoriserad Apple-reparatör. Det låter som om det inte gick så bra vid skärmbytet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: