Annons:
Etikettitunes
Läst 1951 ggr
RosaKatten
2017-09-12 21:05

All min musik är borta i iTunes!!!

Hallå! All min musik som jag hade i iTunes har försvunnit! Hela mitt musikbibliotek är borta. Jag försökte Synkronisera med min iPhone 6, men får då en varningssignal som säger att min iPhone är synkroniserad med ett annat iTunes bibliotek. Jag har aldrig synkroniserat med ett annat iTunes bibliotek!! Jag har samma gamla dator, samma telefon, samma Apple ID, och det har funkat så bra förut. Vad gör jag nu?? Om jag synkroniserar iPhonen med iTunes kommer ju all musik att försvinna från iPhonen också. Det vore katastrof! Kan man Synkronisera åt andra hållet så att säga, så att allt man har på iPhone förs in i iTunes?

Annons:
RosaKatten
2017-09-12 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

RosaKatten
2017-09-12 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

[Nillan83]
2017-09-12 21:21
#3

Hm.. gå in och kolla under enheter och vilka som har tillgång till din dator.. tror man kollar det i iTunes.. Om du tar bort Hubert därifrån så kanske det funkar..

[Nillan83]
2017-09-12 21:22
#4

Känns som att någon har lyckats logga in och lagt till sin enhet där. Då kan personen även se allt du gör på datorn..

RosaKatten
2017-09-12 22:18
#5

Det är bara jag som har tillgång till datorn. Hubert är namnet på datorn, kanske lite fånigt men jag gillar att döpa mina grejer.

[Nillan83]
2017-09-12 22:31
#6

jaha ok.. men har du två olika apple id:n?

Annons:
RosaKatten
2017-09-13 07:46
#7

Nej, bara ett Apple ID och jag har inte gjort några ändringar på det.

Niklas
2017-09-13 08:21
#8

Titta i inställningarna för iTunes vilka säkerhetskopior som finns där. Är de från din iPhone?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
2017-09-13 10:51
#9

Ja precis, säkerhetskopiorna är från min iPhone. Jag gjorde en senast igår för säkerhets skull när jag upptäckte detta, så det finns en helt ny säkerhetskopia. Men jag förstår inte hur du menar riktigt, jag har ju all musik kvar i iPhonen fortfarande, det är från iTunes som all musik har försvunnit och jag har ju ingen säkerhetskopia på mitt gamla iTunesbibliotek..?? Är tyvärr inte så himla van vid iTunes heller kan jag tillägga. Brukar inte lägga in ny musik särskilt ofta, men det har alltid funkat när jag har gjort det förut.

Niklas
2017-09-13 14:52
#10

Om du söker efter musikfiler i datorn, vad hittar du då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
2017-09-13 20:52
#11

Tack för att ni har försökt hjälpa mig! Jag pratade med Apples support idag och de kunde inte förstå vad som har hänt. Det är typ kört, jag får lägga in all musik på nytt i iTunes.

[Nillan83]
2017-09-13 21:44
#12

Men hur kan det finnas 2 iTunes bibliotek på din dator "Hubert"? Du måste nog ta bort det ena för att det ska funka då.. men hur man gör det har jag ingen aning om..  Du kanske kan testa att logga ut från iTunes på datorn och sen logga in igen?  aller göra en uppdatering?

RosaKatten
2017-09-13 22:39
#13

Jag fattar inte heller hur det kan finnas två iTunes bibliotek. Jag har loggat ut och loggat in igen, och jag har den senaste versionen. Det är inte mycket att göra, jag får lägga in allt igen. Någon gång framöver, när jag har lugnat ner mig.

Annons:
Niklas
2017-09-14 11:43
#14

Det var tråkigt. Ordna med löpande säkerhetskopiering av datorn så att det inte händer igen. Time Machine brukar funka bra med en extern hårddisk.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
2017-09-14 22:57
#15

Ja, jag hade inte en tanke på att jag skulle behöva Säkerhetskopiera iTunes media, men nu har jag lärt mig!

Niklas
2017-09-15 12:20
#16

Säkerhetskopiera hela datorn. Du har säkert bilder och annat där som du inte vill bli av med också. Det är så himla sorgligt när folk skriver att de har blivit av med alla gamla bilder i datorn eller telefonen och undrar hur de ska få tillbaks dem. Om det över huvud taget går brukar det vara dyrt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
2017-09-15 12:34
#17

Tack, det ska jag göra!

Niklas
2017-09-15 12:45
#18

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
2017-10-20 12:40
#19

Tänkte jag skulle berätta hur det gick! (Eller inte gick kanske är en bättre beskrivning.) Jag förstår fortfarande inte varför, men min iTunes-media-fil försvann efter att jag defragmenterade hårddisken. Applesupporten kan inte heller förstå varför. Eftersom jag inte hade någon säkerhetskopia på iTunes-media-filen var enda alternativet att lägga in allt på nytt. Så tipset är att alltid Säkerhetskopiera rubbet… Jag ruttnade lite grann på iTunes och löste saken genom att lägga in mp3-filerna i Spotify istället och sedan Synka med mobilen. Och det blev så mycket bättre, för nu har jag all musik på samma ställe och kan blanda mp3-filerna med all Spotifymusik. Slutet gott allting gott.😊

Niklas
2017-10-20 14:21
#20

Tack för att du berättade! Det kan säkert vara till glädje för fler. Över 1.000 gånger har diskussionen lästs redan nu.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: