Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 3491 ggr
Maja
2017-12-26 00:20

Ljudproblem iPhone 6

Jag har fått problem med min iPhone 6. Den har fungerat felfritt tills idag då jag halkade omkull på isen med telefonen i fickan. Den låg visserligen skyddad i sitt fodral och blev inte blöt eller krossad. Allt fungerar som vanligt, sånär som på ljudet. Det fungerar - fast inte helt och hållet. - Ljudet fungerar felfritt med högtalaren på - Ljudet fungerar felfritt med hörlurar i - Ljudet fungerar inte när jag kör ex Spotify, ringer samtal eller liknande ”som vanligt”, däremot om jag kopplar in hörlurar eller slår på högtalaren - Jag kan få kontakt med ”Hej Siri” och tala in min fråga och får svar, men utan ljud - Jag har provat att starta om, låta vara av en längre tid, reboota, rengöra högtalaruttaget utan framgång - Jag har googlat och följt alla manualer/förslag från olika sidor och sajter, även där utan framgång Har någon en idé om vad jag kan göra?

Annons:
Starfall
2017-12-28 07:43
#1

Har du testat att stänga av och låta den vara avstängd i minst en timme? Läste om någon annan som hade liknande problem och den personen fick detta tips, och det funkade för den personen iallafall :).

Niklas
2017-12-28 14:03
#2

Det låter som om det är dags att besöka en Apple-verkstad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maja
2018-01-09 16:32
#3

Haha, 1000 år senare! Sorry!

#1 - Yes, provade att ha den avstängd både kort och länge - ingenting hjälpte!

#2 - Var faktiskt på väg dit några dagar senare, men tydligen så fungerade det att "hota" den med doktorn. På vägen dit så fungerade allt plötsligt felfritt och har så gjort sedan dess! 😂

Niklas
2018-01-10 11:00
#4

Jaha, vad bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: