Annons:
Etikettvarningar
Läst 1488 ggr
Huygens
1/5/18, 1:20 PM

"Hårdvarubuggar"

Apple bekräftar nu att alla iPhone, iPad, MacBook och Apple TV innehåller hårdvaruvirusen Meltdown och Spectre, sk "hårdvarubuggar". DailyMail, 2018-01-05

Annons:
adress
1/6/18, 8:02 PM
#1

Nej inte innehåller. Kan drabba - en jäkla skillnad. Bästa sättet att slippa problem - uppdatera och åter uppdatera alla Apple devicer. Fortfarande det ”säkraste” operativsystemet. Trevlig helg 🤹🏻‍♂️

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Huygens
1/6/18, 8:35 PM
#2

Innehåller.

Hårdvaruviruset Spectre saknar botemedel.

Pyttelite
1/6/18, 10:57 PM
#3

Här är mer information om problemet; Meltdown and Spectre.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Niklas
1/8/18, 2:12 PM
#4

#0: Varför berättar du inte om Meltdown och Spectre på Android, Datorn och Mobiltelefoner iFokus? För övrigt är det såvitt jag kan se lögn att Apple bekräftar vad du påstår. Har du läst deras information?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
1/8/18, 5:32 PM
#5

Jag har lagt två strån i kors.

Jag har nämnt det på Aktuellt.iFokus (tråd), det är ju ganska generellt och kan påverka nästan vem som helst. Apple/iPhone specifikt, tar jag upp i denna tråd. Tycker du att jag även ska starta trådar om Meltdown och Spectre på Android, Datorn och Mobiltelefoner iFokus?

Washington Post (länk) och The Guardian (länk) uppger också att Apple sagt att Meltdown/Spectre påverkar deras produkter.

kissidor
1/10/18, 1:51 PM
#6

det är inte virus, det är sårbarheter i processorarkitekturen, och det gäller majoriteten av enheter inom både windows, iOS, OS X, android och chrome OS. men för att en enhet faktiskt ska drabbas så krävs det ju dels att den utsätts för en attack, och dels att den inte är skyddad mot attacken. 

du är välkommen att ta upp det på både mobiltelefoner och android om du vill Huygens, det är väl bara bra att folk vet om sånt här vilket kan motivera dem till ett lite säkrare beteende på nätet - under förutsättning naturligtvis att de får en saklig och inte missvisande information.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: