Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2798 ggr
akvarium123
1/7/18, 3:40 PM

Min mobil dör...

Hej!

Idag var det -11 grader här hemma hos mig. Och av någon anledning så hatar min mobil visst kyla. Den dör helt enkelt. Men varför gör den det och vad kan man göra åt det? För jag vill ju kunna använda min mobil. Ska till Sälen om 3 veckor och då vill jag gärna ha en mobil som FUNGERAR och som jag kan lita på. För just nu är det som om jag inte litar på den alls. Och ifall då liften stannar och man ska vara där i 2 timmar. Då undrar ju dom andra var jag är. Hur ska jag göra?

Har en iPhone 5S och min syster (iPhone 5s) Och mamma (iPhone 6+) har samma problem. Men min pappa som har nån samsung fast ändå inte (Jag vet faktiskt egentligen inte ha ha) kan ringa och göra allt på den. Snälla hjälp!

OBS Detta är inte första året detta händer utan har hänt sedan jag fick min första iPhone.

Annons:
akvarium123
1/7/18, 10:18 PM
#1

.

Niklas
1/8/18, 8:44 AM
#2

Så är det med alla telefonbatterier och de flesta batterier över huvud taget. Lägg telefonen i en ficka nära kroppen så den håller sig varm.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
1/8/18, 12:02 PM
#3

Det kan säkert vara bra idé att hålla batteriet vid inomhustemperatur, men kanske inte mot kroppen. Kaliforniens hälsomyndighet avråder från att kontinuerligt ha mobilen intill kroppen. En mobiltelefon bör förvaras 6 dm från kroppen (tråd) och bör heller inte hållas mot huvudet.

akvarium123
1/22/18, 6:51 PM
#4

 #3 Ojdå! Det visste jag verkligen inte! Har min mobil i fickan eller på nattduksbordet (ca 2 dm från kroppen) men får väl tänka om nu.

Upp till toppen
Annons: