Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2102 ggr
Lona
2018-02-14 20:11

Föra över från iPhone till Samsung?

Jag har gett upp hoppet om min iPhone 5s och är ärligt talat less på iPhones överhuvudtaget.
Så, dags för en Samsung Galaxy Ace 4.
Men - hur får jag över telefonbok och andra bra grejer från den gamla telefonen till den nya? Det är samma abonnemang men olika simkort så det funkar inte att lägga det på simkortet.

Och hur rensar jag i mitt iCloud, där ligger en massa "skräp" som tar plats?

    //Totalt icke-teknisk😛


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
papa-bear
2018-02-14 21:50
#1

du kommer ju inte att få något svar från någon iphoneälskare, men min rekommendation är att gå till samsungs hemsida och läsa vad som sägs där, tydligen finns ett program som sköter det där, smart switch, men läs själv så ser du ev. hur du gör.

johan
2018-02-15 08:50
#2

Det bästa brukar ju vara att ha någon molnbaserad tjänst som inte är knuten till hårdvarutillverkaren. T ex om du har dina kontakter, kalendrar, etc på Gmail så är det enkelt att vara logga in med samma konto på flera enheter. 

Apple har verktyg för att flytta från Android till iOS. Det skulle förvåna mig om inte Android eller Samsung har liknande verktyg.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2018-02-15 14:40
#3

#0: Vad är det som ligger på iCloud och som du vill ha bort?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lona
2018-02-15 14:42
#4

#3, Massa automatiskt uppladdade "skräpbilder".
Jag hamnar bara på ställen där man kan betala för att utöka utrymmet, jag vill ju rensa istället.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Niklas
2018-02-15 14:44
#5

Jag tror att det är enklast att logga in på iCloud.com och göra det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2018-03-21 10:12
#6

åh vad synd att jag inte sett denna tråd tidigare - delar av frågan kanske hade passat bättre inne på android eller mobiltelefoner 🙂. men nu kanske det hela är utagerat redan?

hursomhelst helt rätt som johan säger i #2, ett konto vars tjänster funkar med flera operativsystem är det bästa att lägga kontakter och bilder i, och google-kontot är ju ett utmärkt exempel och det jag själv använder då jag har både android- och iOS-enheter.

det stämmer även att samsung har bra överföringsverktyg som funkar även från iPhone, men det är jag osäker på är om en såpass gammal modell som galaxy ace 4 har stöd för det 🤔.

som en parentes - den fyra år gamla budgetmodellen galaxy ace 4 är ju inte ett exempel på en telefon som visar upp android från sin bästa sida och bör ju vara rejält mycket sämre objektivt sett än en iPhone 5s - har du funnit dig tillrätta med den 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: