Annons:
Etikettappar
Läst 3782 ggr
Kneazle
2018-02-16 14:41

Truecaller

Hej! Jag har nyss skaffat ny mobil, och med den nytt nummer. När jag ringde min pappa som har truecaller kom ett helt annat namn upp, troligtvis då gamla ägaren till numret. Så jag laddade precis ned truecaller för att ändra, så jag skrev mitt namn på numret och trodde det var löst. Men när jag då söker på numret i truecaller för att vara säker, då kommer min gamla mailadress (alltså bara det innan @) upp istället? Förstår ingenting och vet inte hur jag ska lösa det. Mitt iCloud-konto är kopplat till den gamla mailadressen, kan det ha med det att göra? Och hur tusan ändrar jag? Tror inte direkt någon svarar när ”Batmaja” ringer direkt haha…

Annons:
kamran-mamedi
2018-02-17 15:07
#1

Hej!

Kamran här från Truecaller. 

Det bästa sättet är egentligen att skapa en profil genom att ladda ner appen (gratis). Annars kan du ju kontakta "support@truecaller.com" så ordnar vi det. 

För snabbare hjälp kan du kontakta mig på "kamran.mamedi@truecaller.com" så kan jag ta en titt på det.

Ha en bra dag!

/Kamran

Niklas
2018-02-18 16:23
#2

#1: Vilken service!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kneazle
2018-02-20 22:50
#3

Tack så jättemycket, ska bara dubbelkolla imorgon så det inte ändrat sig, annars mejlar jag dig! 😃

Martin
2018-04-12 20:57
#4

Att tänka på är också att om man inte begränsar inställningar i Truecaller så delas hela din adressbok med sig till den. Det innebär att t.ex. vänner med hemliga telefonnummer plötsligt inte har hemliga telefonnummer, och har man sparat ner kontakter med tex yrke i namnet så kan det dyka upp när den personen sedan ringer någon. 

Så visst är det en bra tjänst, men inte helt utan att det finns nackdelar.

Vill man inte att Truecaller sprider ens telefonnummer kan man avregistrera sig, återkommer är jag hittar länken för jag har den någonstans men hittar den inte just nu.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: