Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5483 ggr
Lona
2018-03-06 22:51

Rensa bilder i iCloud

Jag vet att jag har frågat förut, men nu har jag kommit en liiiten bit på väg i alla fall…
Jag måste ta bort (slänga) gamla skräpbilder från mitt iCloud för att få mer plats.
Min iPhone håller på att lägga av totalt så rädda det som räddas kan, liksom.
Får jag väl över det till mitt iCloud så får jag väl fjutta ner det på datorn eller den nya telefonen senare. (Datorn och telefonen vägrar att tala direkt med varandra😛.)
Jag har gått in på iCloud via min dator och får upp skräpbilderna, det går att slänga dem en och en men det tar ju en Herrans tid.
Det måste gå att markera flera bilder på en gång och slänga ett helt gäng samtidigt?
Men hur??? Jag slänger snart både telefonhelvetet och datorjäveln (ursäkta språket!) i väggen.

     //En synnerligen frustrerad Lonaa😭


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Pyttelite
2018-03-06 22:55
#1

Tror att det bästa är att skaffa iCloud för Windows. https://support.apple.com/sv-se/HT204283


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lona
2018-03-06 23:08
#2

#1, Jag har iCloud för Windows (tror jag?). Faktum är att jag tycker att Apples sidor är svåra att hitta rätt på, jag hamnar i någon ond cirkel som skickar mig runt för att hela tiden hamna på att köpa mer utrymme, inte rensa det nuvarande.
Det kan väl i och för sig kännas ännu värre för att jag numera har fått en rejäl aversion för allt vad Apple och iPhones heter, är inte nöjd för fem öre och då upplevs väl allt ännu jobbigare…😛


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pyttelite
2018-03-06 23:47
#3

Håller med om att det är frustrerande när nan inte hittarnas man söker efter. Kan du se iCloud från din dator och bilderna där?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lona
2018-03-07 01:19
#4

Ja, det kan jag, det går även att radera - men bara en bild i taget. Måste ju gå att göra på något mer rationellt sätt? Jag vill alltså inte ta bort samtliga, annars hade det väl gått att radera rubbet.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Niklas
2018-03-07 08:25
#5

Det går att markera många bilder i iPhone genom att peka och dra, förutsatt att bilderna ligger bredvid varandra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2018-03-07 08:26
#6

Det går också att göra så här.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Lona
2018-03-07 16:18
#7

Niklas, grejen är att jag måste göra det från datorn och det funkar åtminstone inte med den vanliga ”muspetplattan”. Telefonen är, som sagt, inte att räkna med så den går det inte att hantera något alls med, i princip. Att gå och få hjälp IRL funkar inte alls tyvärr, inte på grund av telefonen utan på grund av mig själv ;-( Tack för era tålmodiga svar!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Niklas
2018-03-07 16:32
#8

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: