Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2585 ggr
Aja85
3/29/18, 6:55 PM

Begär inte alltid pinkod

Hej! Jag har en iPhone 6s plus. Köpte den nyligen på Media Markt.se. När jag börjar ladda den efter batteriet tagit slut, krävs det inte alltid att jag ska låsa upp SIM-kortet. Varannan gång däremot. Har givetvis på inställningarna för att pinkod ska krävas, och har inte ändrat dem. Stänger jag av den maneullt måste jag låsa upp SIM-kortet varje gång. Att pinkod alltid krävs fungerar t o m på min iPad 3 från 2012. Inga problem med min förra telefon heller, iPhone 6s. Undrar om ngn annan har råkat ut för det här. Och i sådana fall, hur fixar man det?

Annons:
Niklas
3/30/18, 12:13 PM
#1

Är det pinkod för SIM-kortet du menar, eller låskod för telefonen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Aja85
3/30/18, 3:48 PM
#2

#1: Pinkoden för SIM-kortet. Låskoden för telefonen fungerar fint.

Niklas
3/30/18, 4:46 PM
#3

Jag tror inte att min iPhone heller begär kod till SIM-kort jämt. Fast jag tycker det är skönt att slippa. Har en känsla av att telefonen ”vet” när det är lämpligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Aja85
3/30/18, 7:17 PM
#4

#3: Ok. Underligt, för pinkoden begärs alltid på min iPhone 6s. T o m på min (antika?) iPad 3 från 2012.

Aja85
3/31/18, 7:52 AM
#5

#3: Vad har du för telefon?

Niklas
3/31/18, 8:28 AM
#6

Jag har en iPhone X. Jag förmodar att du har olika versioner av iOS på din iPhone 6S och iPad 3. Stämmer det?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Aja85
3/31/18, 10:15 AM
#7

#6: Ja, det gör det. Trots det fungerar det på både iPhone 6s och iPaden. MEN på iPhone 6s och iPhone 6s Plus är det samma iOS i.

Niklas
3/31/18, 11:00 AM
#8

Om det är exakt samma inställningar i båda är det konstigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Aja85
3/31/18, 11:20 AM
#9

#8: Tycker jag med. Vet inte vad jag ska göra. Återställa känns onödigt, för den var redan ny när jag köpte den för nga veckor sedan. Hoppades att ngn här visste vad det kan bero på. Blir att ta konakt med Apple. Tack ändå för att du svarade :)

Upp till toppen
Annons: