Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 10805 ggr
lisaaandersson
2018-12-01 21:06

IPhone X - (HJÄLP) Vitt streck över skärm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! ”Tappade” Min Iphone X seriöst ifrån ett skoställ i hallen när jag skulle ut med hunden… skostället är kanske, 60-70cm högt, i hallen har vi parkettgolv samt hallmatta. Telefonen köptes i Januari så är inte ett år gammal ens en gång.. och får bostavligt talat PANIK när jag ser ett 6-7mm brett vitt streck längs med hela skärmen… försäkring från telia hade jag gratis i 3 månader och sa sedan upp den.. såklart. Finns inga skador på telefonen. Alltid haft skal och plånboksfodral samt ZAGG skärmglas från första dagen. Så hur löser jag detta? Vart ska man gå och laga detta utan att bli ruinerad? Kan de gå på nån allmän garanti (då telefonen inte fyllt 1 år) då det känns väldigt skumt att en så pedant skött telefon som faller så pass lite ska få sådana defekter. De blev liksom inte ett litet sträck… Bifogar en bild… att tillägga är väl att allt fungerar som det ska. Inget annat fel. Endast de stora sträcket som lyser så starkt att man nästan får migrän/epilepsianfall…

  • Redigerat 2020-09-26 10:12 av johan
Annons:
hammie
2018-12-01 21:24
#1

Äre nån spricka i skärmen?

lisaaandersson
2018-12-02 07:41
#2

#1 Nej! Inte en skråma som sagt, annars brukar de ju vara skyddsglaset som kan å nån spricka, men ingenting i varken det eller galset( aldrig fått sprickor i självaskärmen)

lisaaandersson
2018-12-02 15:14
#3

*push* igen som vet vad man kan göra?

Niklas
2018-12-03 08:23
#4

Jag tror det blir svårt att få det fixat med garantin i och med att den föll. Kolla om exempelvis hemförsäkringen täcker det. Jag råkade också tappa min alldeles i början. Som tur var hade jag Apple Care. Annars vet jag inte om jag hade låtit laga den (byta ut den). Minns jag rätt hade det kostat 8.000 att få det fixat annars.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2018-12-03 08:24
#5

I övrigt skulle jag byta till ett riktigt skal om jag var du. Mous gör väldigt bra såna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
2019-02-04 13:41
#6

Om där inte syns några skador så ta den till en Apple-butik.

Annons:
Upp till toppen
Annons: