Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2608 ggr
[Flora2017]
2019-02-08 17:17

Stötar av mobilen

Hej, Köpte min iPhone X i somras och har ni börjat frå små stötar typ eller ja det sticker mot örat och huden när jag pratar i telefonen, Har även testat att ha mobilen mot örat/huden utan att jag pratar med någon och från samma spets stickningar, Köpte den på Netonnet Någon som har en förklaring till detta?

Annons:
[Flora2017]
2019-02-08 17:20
#1

Har funderat på att lämna in den och få en ny eftersom att bara ena högtalarsaken på undersidan om ni fattar fungerar och det har varit så sedan jag köpte den Kan även säga att detta hände också med min gamla mobil som var en 6:a

Noctis
2019-02-08 17:45
#2

Det kallas trådlös strålning. Troligen är du precis som jag känslig för detta. 
Varenda telefon jag haft har gett mig huvudvärk, stötar, smärta när den används: telefonsamtal, sms, surf. Varpå jag ALLTID har den på högtalarfunktion och håller samtalen korta. Surfar sällan och mkt korta stunder. 

Dagens samhälle. 

Kan ju vara ngt fel på din också, men enligt min erfarenhet så beror det på själva strålningen. Shungit hjälper mot strålning om du vill prova alternativa metoder.

Huygens
2019-02-08 18:01
#3

Hälsomyndigheterna i Kalifornien har nämnt riskerna med mobilstrålningen. Jag skrev om det på UiF.

Men stickningar? Jag undrar om det är statisk elektricitet som hoppar från mobilen. Jag skulle testa att använda en annan mobil och undersöka om jag fortfarande får samma stickningar.

Det är inte bra om det rör sej om någon typ av partiell kortslutning som får ström att hoppa iväg.

Ghostling
2019-02-08 20:12
#4

Lämna in telefonen

Huygens
2019-02-08 22:09
#5

Om mobilens batteri kortsluts kan den explodera i huvudet och orsaka brännskador och dövhet, vilket inträffat flera gånger med olika märken, se t ex Aftonbladet, 2015-10-13.

Niklas
2019-02-14 12:45
#6

#0: Jag antar att det är när den inte sitter på laddning som det sticker?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: