Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1515 ggr
[Svea&Sabina]2
2019-03-05 22:19

iPhone startar inte

Hej! Min IPhone 6 startar inte och skärmen är svart. Jag var ute tidigare idag och mobilen dog av kylan och jag tappade den i trappan när jag kom in, men den funkade bra efteråt. Men när jag gick ifrån mobilen ett tag och sedan kom tillbaka så startade den inte. Jag har testat allt som står på internet men ingenting funkar. Jag har hållit in hem och lås-knappen samtidigt flera sekunder, jag har kopplat mobilen till datorn och jag har haft den på laddning i 6 timmar, men ingenting funkar. Jag måste ju använda mobilen när jag ska iväg i morgon. Jag vet inte vad jag ska göra..! Detta hände också för några månader sedan och då var skärmen svart hela dagen men när jag haft den på laddning några timmar så startade den. Jag kastade mobilen i sängen för jag orkade inte gå hela vägen fram och den hamnade i sängen utan hårt slag, men den funkade inte när jag tog upp den. Kan min mobil ha dött efter slaget i golvet som förra gången ? Hur ska jag starta upp den ?

Annons:
Emki
2019-03-06 00:02
#1

Sist jag hade iphone som dog så höll jag in lås och hemknappen i fleera sekunder, kanske 30 sek - 1 min å då gick den igång. Var desperat.. satt i en bil påväg ner genom landet å hade många timmar kvar 😂 Men det funkade tillslut, fick göra det några gånger.. annars vet jag inte. Tycker en 6a borde hålla mer än ett fall i golvet.. jag kastade min i ett stentraphus å den funkade prima efter det. Tillägg - kan det ha blivit fel på batteriet av kylan kanske? Vet inte jur mycket ett aådant batteri tål?

[Svea&Sabina]2
2019-03-06 07:35
#2

#1 Tack! Jag ska testa att hålla i hem och lås-knappen längre. Mobilen har suttit på laddning hela natten men startar inte. Kanske får köpa en ny idag. Batteriet på mobilen byttes för ett parmpnader sedan, men jag ska ringa och höra med IPhone-tillverkare idag.

[Svea&Sabina]2
2019-03-06 07:36
#3

par månader*

[Svea&Sabina]2
2019-03-06 20:26
#4

Jag var inne och fick min mobil lagad, tog bara 1 timme :) Problemet var att sladdhålet blivit snett och därför dog den och funkade inte. Tyvärr fick jag inte köpa en ny mobil eftersom min gick att laga, så jag får stå ut med en IPhone 6 några månader till, tyvärr. Hatar kameran för den suger i inomhusljus, men funkar bra i dagsljus. Trött på denna mobil.

Upp till toppen
Annons: