Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1557 ggr
usvead
2019-03-27 06:26

Videoinpelning med främre kameran (iPhone 6 plus)

Har problem med ljudinspelningen när jag spelar in en video med främre kameran. 

Det kommer med när jag använder Snapchat men inte med ordinarie kamera app. Att spela in med den bakre kameran är inga problem, där är ljudet hur bra som helst. 

Det är inga problem med vanligt telefonsamtal eller att använda högtalarfunktionen. Det är bara när jag ska spela in video med främre kameran som det bara brusar och "talet" inte kommer med.

Annons:
Niklas
2019-03-28 16:28
#1

Har du provat att göra en Omstart?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

usvead
2019-03-30 08:05
#2

Ja, både Omstart och fabriksåterställning.

Niklas
2019-04-01 10:08
#3

Gäller det oavsett vilken kamera-app du använder?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

usvead
2019-04-01 12:22
#4

Har testa några andra med samma resultat eller rättare sagt brist på resultat, det är bara Snapchat som fungerar.

Niklas
2019-04-01 15:37
#5

Har du testat att Snapchat använder den mikrofonen då? Om du håller för den och talar, är det tyst i Snapchat då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

usvead
2019-04-03 07:02
#6

Testade och Snapchat fungerar oavsett om jag håller för övre och nedre främre mikrofonen.

Annons:
Niklas
2019-04-08 13:43
#7

Det finns tre mikrofoner i iPhone 6 Plus om jag har fattat rätt. En (1) under till vänster, bredvid hörlursuttaget, en (2) bredvid bakkameran och en (3) vid högtalaren ovanför skärmen. Har du testat alla tre? Såg du till att ingen handsfree eller trådlösa hörlurar var ansluten samtidigt?

Så här testar du ljudet i mikrofonerna på iPhone 6 Plus enligt Apple:

  1. Ta bort eventuellt skal och externa tillbehör.

  2. Testa mikrofon 1 genom att spela in med appen Röstmemon.

  3. Testa mikrofon 2 genom att spela in video med vanliga kamera-appen och bakkameran.

  4. Testa mikrofon 3 genom att spela in video med vanliga kamera-appen och framkameran. Testa sen genom att spela in video med Snapchat-appen och hålla för mikrofonen vid framkameran.

Vad fungerar inte?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

usvead
2019-04-09 17:22
#8

Det var någon koppling/lödning som inte var hel i kameran men nu så är den bytt. Tack ändå för din hjälp. Nu har jag lärt mig  var alla högtalare/mikrofoner sitter🙂

Niklas
2019-04-10 10:16
#9

Bra!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: