Annons:
Etikettappar
Läst 615 ggr
Martin
11/3/19, 9:42 PM

Appen Filer på Iphone

Hej,

har aldrig innan använt appen Filer på Iphone. Funderar på om det är någon vits med det - t.ex. lägga över filmer från kamerarullen till Filer (om det går - hur gör man). Tänker att det blir enklare att organisera.

Rent utrymmesmässigt på telefonen påverkar det väl inte om filmer  ligger i kamerarulle eller filer?

mvh Martin

Annons:
Niklas
11/4/19, 2:16 PM
#1

Jag använder Filer på samma sätt som Finder på Mac eller Utforskaren i Windows. Där finns alla mina filer, dokument, projekt och annat. På det viset synkas det mellan alla enheter och säkerhetskopieras automatiskt via iCloud. Filmer som ligger i Bilder eller Filer utnyttjar samma utrymme i mobilen. Det går att ställa in att lagringen optimeras på enheten så att fullstora filer enbart lagras på iCloud och lokalt vid behov. Just bilder och filmer lägger jag normalt inte i Filer eftersom det finns många bildspecifika funktioner i Bilder som inte Filer har (ansiktsigenkänning, bildidentifiering, redigeringsverktyg, med mera). Däremot lägger jag alla andra grejer där. Många appar gör det automatiskt och annat lägger jag själv där. Enklast är via delningsknappen och ”Spara till Filer”.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
11/4/19, 10:28 PM
#2

Tack, hittade det (hur man sparar saker där). 

Låter ju ganska smidigt. Jag skulle kanske ta steget in i 2000-talet och börja jag också :)

mvh Martin

Niklas
11/5/19, 11:10 AM
#3

🙂 Tänk på att du kommer att behöva köpa mer lagringsutrymme, men det är inte särskilt dyrt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
11/6/19, 7:26 PM
#4

Det är väl samma som iCloud tänker jag? Då är det lugnt, där finns det marginal. Men tack för heads up!

mvh Martin

Niklas
11/7/19, 12:42 PM
#5

Det är samma utrymme. 😀


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: