Annons:
Etikettios
Läst 3512 ggr
RosaKatten
11/6/19, 10:01 AM

iPhone 7 i uppror efter uppgradering till iOS 13

Hej! Jag uppgraderade min iPhone 7 till iOS 13 och efter det har jag stora problem. Batteriet är katastrofalt, laddar ur direkt. Safari hänger sig hela tiden. Kameran funkar ibland, ibland inte. Anteckningar krånglar. Diktafon Siri har fått dålig hörsel och skriver ofta på engelska fast jag har svenskt tangentbord. Det lilla ”hjulet” till höger om Wi-Fi-symbolen snurrar konstant. Jag testade att göra en hård Omstart, dvs hålla inne av / på-knappen och volym neråt-knappen tills äpplet visade sig. Blev ingen förbättring. Vad gör jag nu? Ska jag avinstallera och fabriksinställa telefonen, för att sedan återskapa från säkerhetskopia? Och vad gäller batteriet; jag funderar på att lämna in för batteribyte till Teknikmagasinet. Finns det några risker med det? Måste det vara original Apple batteri? Vill inte lägga jättemycket pengar, men vill behålla min iPhone 7 så länge det går.

Annons:
RosaKatten
11/6/19, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här säger den om batteriet

Niklas
11/7/19, 12:47 PM
#2

Vilken Version av iOS 13 är det du har? Om inte den senaste tycker jag att du ska uppgradera till den. Om det vore min telefon skulle jag betala 579 kronor för att få det gjort hos Apple eller godkänd reparatör.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
11/10/19, 12:27 PM
#3

Tack för svar! Jag hade inte den senaste versionen men har nu laddat ner den och telefonen uppför sig bättre. Batteriet är dock väldigt dåligt så jag får nog byta.

Niklas
11/11/19, 10:28 AM
#4

Bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: